Седмицата премина под знака на новините от Китай, ние тествахме BMW M8 с 625 к.с., Румен Дунев говори за безопасност

Mercedes официално стартира производството (всичко на ръка) на ONE, обяви, че сменя MBUX, а новозеландци представиха най-лекия и компактен V10 двигател

Пламен Георгиев,
колаж 14 август

CarMarket.bg

В Китай сякаш няма отпускарски сезон, там всичко работи на пълни обороти (ако не е затворено заради COVID) 12 месеца в годината. Доказано и изминалата седмица, която бе наситена предимно с новини от Поднебесната империя.

Започваме с Inflation Reduction Act за над $400 млрд., с който администрацията на Байдън иска да се бори срещу климатичните промени. На пръв поглед нищо свързано с Китай, но в частта електромобили не е така. Там администрацията планира да дава по $7500 субсидии, но за автомобили, произведени в САЩ и използващи части, които не идват от Китай, най-грубо казано. Така щатските власти искат да намалят зависимостта на американското автомобилостроене от Китай, но този ход накара ЕС да реагира остро, като обвини САЩ, че действат срещу тях. На практика европейските производители на електромобили ще бъдат в изключително неравностойно положение и няма да могат да се конкурират успешно за американските електромобили.

Най-положителната новина за европейската авто индустрия дойде вчера, когато стана ясно, че китайската CATL започва да строи най-големият завод за батерии в Унгарския Дебрецен. Той ще бъде с капацитет 100 GWh и ще погълне 7,3 млрд. евро. С батерии от него ще се движат автомобили на BMW, Mercedes, Stellantis и VW.

Ден по-рано писахме за Xpeng G9, най-бързо зареждащият масово произвеждан електромобил в света. Те казват, че батерията може да зареди достатъчно ток за изминаване на 200 км за една 5 минути, но по китайския цикъл CLTC.

В началото на седмицата изпълнителният директор на JiDU оповести доста смели цели. Според тях китайците се стремят да постигнат годишен капацитет от 800 000 робо-електромобила до 2028 г.

Нещо повече, Робин Ли, изпълнителен директор на Baidu, смята, че автономната технология на JIDU ще изпревари тази на Tesla с цяло поколение.

И докато европейската индустрия е в агония, очакванията на China Passenger Car Association са за продажбата на рекордните 6 млн. електрифицирани автомобила. Асоциацията повиши цифрата от 5,5 млн., след като данните за доставка на т. нар. New Energy Vehicles се удвоиха през юли до около 486 000 бройки, което е 27% от пазара на нови автомобили в страната.

Нарастващите лихви и инфлацията започват да натежават върху търсенето на автомобили, докато по-високите разходи за суровини, енергия и логистика се очаква да засегнат печалбите. Тези процеси тегнат сериозно над европейската авто индустрия, като Финансовият директор на Continental Катя Дуерфелд описа условията „по-скоро като ураган“ и прогнозира, че този натиск „няма да отшуми скоро“.

Докато BMW прави коли като M8 Competition, маржовете й са гарантирани. В годината, когато BMW M GmbH чества 50-ата си годишнина, ние взехме ключа за най-красивия в настоящата гама на баварски модел, за да разберем какви мисли и чувства го обземат човек, когато има на свое разположение 625 к.с., ускоряващи купето до 100 км/ч за 3,2 секунди. Уверяваме ви: ако тази адреналинова бомба се приема умерено, усещанията могат да се съпоставят с екстаз.

Далеч, далеч по-неизвестна е новозеландсктата компания Rodin Cars, която през седмицата представи своята пистова играчка FZERO. Интересен тук е революционният 4,0-литров V10 двигател с две турбини, подпомаган от електромотор. При тегло от само 132 кг, двигателят има претенциите да е най-лекият и най-компактен V10 двигател в историята. Мощността на самия двигател е 1000 к.с. И 910 Нм, докато системната мощност на задвижването е 1176 к.с. и 1026 Нм. И всичко това на фона, че моторът се развърта до 10 000 об./мин.

Разказахме ви и за най-странните клиентски приумици, с които се сблъскват автомобилните дилъри: от рицарско копие до фалшиви зъби, заплаха от развод, ако не получи по-голяма отстъпка, използвани памперси в автомобила и др.

За накрая оставяме интервюто на Румен Дунев, който даде за колежката Анита Иванова от Vesti.bg. В него той говори за пътната безопасност, която очевидно отново е оставена на заден план до следващото трагично ПТП, което отново ще ни възмути, но което отново няма да накара властите да предприемат драстични мерки срещу нарушителите. А такива просто трябва да има, ако искаме войната по пътищата да бъде ограничена.

седмичен обзор най-интересното от седмицата