Китай очаква да продаде рекордните 6 млн. електрифицирани коли през 2022 г.

Централната и местната власт дават субсидии, данъчни облекчения, а индустрията почти е възстановила веригата на доставки

Пламен Георгиев,
XPeng G3 китайски автомобили

, Newspress / XPeng

XPeng G3

О чакванията на China Passenger Car Association са за продажбата на рекордните 6 млн. електрифицирани автомобила. Асоциацията повиши цифрата от 5,5 млн., след като данните за доставка на т. нар. New Energy Vehicles се удвоиха през юли до около 486 000 бройки, което е 27% от пазара на нови автомобили в страната.

Общите продажби на пътнически автомобили са се увеличили с 20% спрямо година по-рано, достигайки 1,84 млн.

Увеличената прогноза е двойно по-голяма спрямо продадените миналата година 2,99 млн. електрифицирани автомобила, което само подчертава драматичния скок в търсенето на чисти автомобили в Китай.

Увеличената прогноза от 6 млн. си остава „сравнително предпазлива” според PCA, като ръстът може допълнително да се увеличи в началото на последното тримесечие на годината.

Tesla е доставила 28 217 автомобила през юли, като 8461 са били за местния пазар, а 19 756 за експорт, основно за Европа и Азия. Резкият спад от 64% спрямо юни се дължи основно на спиране на работа в завоите и модернизацията на завода в Шанхай, целяща постигане на годишен капацитет от 1 млн.

BYD, който по-рано тази година спря производството на коли с ДВГ, отчете месечни продажби от 162 530 – електрически и плъг-ин хибриди.

И докато Tesla и BYD доминират пазара на е-коли, по-малките стартъпи също започват да набират скорост.

Осем годишната Hozon New Energy Automobile, която започна дейност, целейки се към клиентите извън големите, е доставила 14 037 автомобила миналия месец. Leapmotor Technologies, която се конкурира с Hozon в бюджетния сегмент, отчети 12 044 автомобила. И двете изпреварват установените играчи Xpeng, Li Auto и Nio, макар и трите да са доставили по над 10 000 коли.

За тези ръстове играят роля централната и местната власт. През май властите в Пекин намалиха наполовина таксите при покупка на някои нискоемисионни автомобили, докато властите на някои от мегаполисите дават допълнителни субсидии за покупка на електромобили.

Добрата новина е, че автомобилното производство и веригите за доставки се възстановиха почти напълно. Това кара анализаторите да смятат, че пазарът ще отбележи ръст, след като предишните четири тримесечия имаше само спадове.

Източник на статията: autonews.com

Китай китайски автомобили продажба на автомобили