Н овозеландската Rodin Cars обяви, че техният хиперавтомобил за пистата, Rodin FZERO, влиза в производство. Амбицията на компанията е да предложи ултимативната пистова кола, която не страда от нито едно ограничение на законите за движение по пътищата или състезателни правила на ФИА. Единствената цел при разработването на FZERO е била скорост и прецизност на управление, без никакви изключения.
Тъй като автомобилът е направен за ултимативно представяне на пистата, купето на FZERO е изработено от карбон. Резултатът е, че теглото на машината (дълга 5,5 м, широка 2,2 м и с междуосие 3,0 м) е една 698 кг.
Задвижването е поверено на революционен 4,0-литров V10 двигател с две турбини, подпомаган от електромотор. Разработката е на Rodin Cars.
При тегло от само 132 кг, двигателят има претенциите да е най-лекият и най-компактен V10 двигател в историята. Това е повече от впечатляващо, при това на него не му липсва мощност, напротив. Мощността на самия двигател е 1000 к.с. И 910 Нм, докато системната мощност на задвижването е 1176 к.с. и 1026 Нм. И всичко това на фона, че моторът се развърта до 10 000 об./мин.
Трансмисията е 8-степенна, разработена от Ricardo UK и тежаща само 66 кг. Тя е затворена в титаниев 3D-принтиран корпус.
Въпреки ниското тегло, карбоновите предни и задни спирачни дискове са с диаметър 380 мм и титаниеви спирачни апарати (6-бутални отпред, 4-бутолни отзад.)
Накрая идва и аеродинамиката. От Rodin Cars твърдят, че FZERO е способен да генерира до 4000 кг притискаща сила, което е, меко казано, впечатляващо.
Новозеландската компания планира да произведе само 27 бройки.