З аводът, който ще е най-големия в Европа за батерии за електромобили, ще помогне на най-големия производител на батерии да фиксира позицията си на върха, като в същото време помогне на европейската индустрия да ускори темповете на електрификация.
CATL казва, че изграждането на производствената мощност за 100 GWh в Дебрецен, Източна Унгария, е най-голямата инвестиция извън Китай, съобщава Automotive News. Строежът ще започне през тази година, след като бъдат получени всички строителни документи. Работата ще продължи не повече от 64 месеца.
След като бъде построен, заводът ще стане най-големият в Европа за батерии и втори в района след този в Германия, в който ще се произвеждат батерии и модули за Mercedes, BMW, Stellantis Volkswagen.
VW, Mercedes-Benz и Tesla анонсираха или стартираха сериозна производствена експанзия в Европа, за да си гарантират достъп до така нужните клетки и суровини, които да подкрепят техните стратегии за развитие.
Китайската компания атакува по всички фронтове, особено в Северна Америка, където трябва да произвежда най-късно от 2026 г., въпреки политическото и икономическо напрежение между САЩ и Китай.
Инвестицията в Унгария е ключова за страната, която е на път да се превърне в основен хъб за електрически автомобили и батерии в Европа.
В Дебрецен се строи завод на BMW, Audi има завод в западния Гьор, а Mercedes в Кечкемет, централната част на страната.
През септември се очакват новини от BMW, свързани с батериите, VW и Stellantis не коментират.
Mercedes обяви, че ще е първият партньор, който ще получи батерии на CATL от унгарския завод.
От по-рано се знае, че CATL ще започне да доставя цилиндрични клетки за 2025 г., за новото поколение баварски електромобили, качени на Neue Klasse.