И зпълнителният директор на Volkswagen Томас Шафер е заявил пред над 2000 старши мениджъри на компанията, че „покривът гори“.
Шафер предупреждава, че предстои много труден период за компанията. Основната цел е да се спестят 10 млрд. евро общо за следващите три години.
Главният финансов директор на VW Патрик Андреас Мейър допълва, че „бизнесът с превозни средства не е добре“.
В началото компаниите искаха да отличат тези коли от останалите с техния по-различен и „разчупен“ дизайн. Според Volkswagen обаче, е време тази практика да приключи.
Имаше тенденция, че електромобилите трябва да са с къси предници и дълги предни стъкла, посочва Андреас Минд, главен дизайнер на VW. „Всички смятаха, че това трябва да е дизайнът за електрическите коли, но не е така“, казва той.
Какво ли е мислил главният дизайнер на Hyundai, когато е правил новото Santa Fe. Това ще остане загадка, но е ясно, че моделът ще се бори за призовете, но не в конкурса Red Dot за красив дизайн. От Hyundai казват, че са предприели неконвенционален подход към новия модел. Santa Fe е преработен, за да бъде още по-практичен с по-голям багажник и по-добре подготвен за дейности както в града, така и извън него.
Mercedes си държат поетия курс и при тях няма изненади в дизайна, просто AMG слага повече карбон и въздуховоди, за да направи моделите си по-агресивни. Такъв е случаят и с GLC43 и GLC63. Вторият е особено впечатляващ, защото е оборудван с 2,0-литров мотор, но със сериозна електрификация, в резултат на което мощността му достига колосалните 670 к.с.
Тези луксозни марки, а и доста от средния ешалон скоро ше трябва да се откажат от любимия си хром, с който придават премиум излъчване на моделите си. Причината е, че Европейският съюз обмисля да забрани хрома в автомобилите ни.
Забраната е предложена в резултат на създаваните опасности за здравето, свързани със създаването на шествалентен хром, който е известен канцероген. По-специално, той е източник на хроничен рак на белите дробове, като емисиите във въздуха, отделени по време на процеса на покритие, се смятат за 500 пъти по-токсични от изхвърляните от дизелов двигател.
Не забравихме практичната част, затова през седмицата разказахме подробно как да проверим климатика при покупка на употребяван автомобил, както и как правилно да използваме климатика в тежките жеги, които ни налегнаха през последните седмици.
Преди това пък бяха сериозните дъждове и наводнения, заради което разгледахме и темата за причините, признаците и последствията от воден удар на двигателя. Разказахме защо много дълъг обходен маршрут е за предпочитане пред преминаване през дълбока вода; как да избегнем скъпи ремонти, ако минем през наводнен път.
Съветите продължихме и по темата защо не трябва да изключваме от скорост, докато шофираме. Понякога, за да икономисат някой и друг грам гориво, шофьорите изключват от скорост и се движат по инерция. Но равилно ли е да се прави това?
Разказахме подробно защо Китай стана водещата сила в надпреварата за електрификация на автомобилния парк. Анализ на BloombergNEF предвижда, че тази година в света ще бъдат продадени 14,1 млн. нови електромобила, 60% от които ще са в Китай. Най-голямата зарядна мрежа е именно в Китай, като само през 2022 г. тя се е увеличила с 649 000 обществени зарядни, което е над 70% от световните инсталация за същата година.
Босът на Alfa Romeo обяви, че клиентите не искат големи дисплеи в неговите автомобили, да не говорим, че не се интересуват от прогнозата за времето три седмици напред. Tesla пък се интересува само от обеми на продажби, затова планира да разшири завода край Берлин, като планира след него там да се създаде капацитет за 1 млн. EV годишно.
У нас стартираха продажбите на обновеното Renault Clio на цени със само 500 лв. по-високи от тези на настоящия модел. Dacia от друга страна се готви за китайската заплаха на европейския пазар, вдигайки обемите на продажбите и правейки автомобилите си по-желани от клиентите.