Е лектрическите автомобили вече са част от ежедневието ни и постепенно ще завземат все по-голям дял и от пазара. В началото компаниите искаха да отличат тези коли от останалите с техния по-различен и „разчупен“ дизайн. Според Volkswagen обаче, е време тази практика да приключи.
В интервю за MotorTrend, главният дизайнер на VW Андреас Минд казва, че е време за промени. „Сега е правилният момент да правим дизайна на Volkswagen и да го променим“, казва той.
Имаше тенденция, че електромобилите трябва да са с къси предници и дълги предни стъкла, посочва Минд. „Всички смятаха, че това трябва да е дизайнът за електрическите коли, но не е така“, казва той.
„Не е нужно да убеждаваме хората. Няма нужда да се правят изкуствени неща или да бъдеш твърде ентусиазиран. Просто се успокои. Направи го добре, да си пасва и всичко ще е наред“, допълва Минд. Той дава за пример прототипа ID 2all – електромобил, който обаче прилича на нов Golf, без дързък, футуристичен дизайн и въпреки това получи доста добри отзиви от фенове и анализатори.
Според Минд електромобилите вече не са само за ентусиастите. „Електрическите коли вече държат 15% от глобалния пазар и над 50% от пазара в Китай. Това вече не е бизнес за тези, които винаги са сред първите с нова технология“, коментира той.
„Ние можем да правим добри коли за добри хора. Правили сме това и трябва да го правим. Тайната е колата да е по-добра, отколкото очакваш и тогава ще я обикнеш. А нашата е да бъдем брандът на обичта“, завършва Минд.