Н ай-популярният френски автомобил за всички времена с над 16 милиона продажби от 1990 г., Clio премина през сериозен файслифт: модернизиран дизайн, по-богато оборудване, най-изчерпателната моторна гама в сегмента.
Всичко това трябва да помогне на модела да остане в челото на класациите за продажби. А за това, освен изброените новости, ще помогне и политиката на ценообразуване. Най-първичният поглед към нея е повече от обещаващ във времена, когато търговците в България буквално безчинстват без грам свян и контрол от държавата, но това е друга тема.
През последните години стана практика автомобилните производители да вдигат цените си през месец-два, а Tesla дори започва т. нар. ценова война. Но първоначалният поглед към цените на Clio е многообещаващ за клиента.
Renault Clio 2024
Моделът в продажба в момента стартира на цена от 31 490 лв. Това е версията с атмосферен мотор с 65 к.с. и 5-степенна ръчна скоростна кутия. Модификация, която най-много да бъде купена за фирмен автопарк, но това е базовата цена, която се използва за измерител.
Днес официалният представител на марката у нас разкри, че пазарната премиера на обновеното Renault Clio у нас започва през септември със стартова цена 31 990 лв. Т.е. разликата е едва 500 лева, което буквално е нищо. И отново става въпрос за същата моторизация.
Разбира се ще трябва да почакаме, за да видим цялата ценова листа, защото в по-горните нива на оборудване, където се очакват да дойдат поръчките от частните клиенти може да възникнат и по-сериозни разлики, особено в топ изпълнението Esprit Alpine, което заменя RS Line, тъй като то е по-добре оборудвано.
Иначе, споменавайки думата моторизация, обновеното Clio идва с най-широкия избор от задвижване в сегмента. Споменах атмосферния мотор с 65 к.с., нас него е 3-цилиндровият турбо агрегат с 90 к.с. и 6МТ. Версията TCе 100 LPG казва всичко – 100 к.с., но на газ. Тази модификация обещава възможност да изминаване на до 1000 км! Има дори и дизел, което в днешно време си е аномалия, да не говорим в този сегмент.
И накрая е акцентът: хибридът E-Tech 145. Това не е новост, тъй като и настоящият модел предлага това хибридно задвижване. Но от Renault казват, че тази версия може да се движи до 80% от времето в града на електромотор, намалявайки разхода с до 40% в сравнение с конвенционален бензинов двигател.