П родажбите на Dacia са нараснали с 24% през първата половина на годината, но компанията се подготвя за спад на търсенето, както и срещу заплахата от китайските марки, казва Ксавие Мартине, отговарящ за продажбите и маркетинга.
Продажбите до края на юни са достигнали 345 432, като Jogger отбелязва ръст на продажбите от 130%, произвежданият в Китай Spring е с ръст 38%, при Duster ръстът е 13%, а при Sandero – 24%, пише Automotive News.
Ръстът на марката в Европа е 30%, докато общият ръст на същия пазар е 18%. Марката е спечелила 0,4% пазарен дял и той достига 4,5%.
Мартине казва, че средната продажна цена на Dacia в Европа е около 17 500 евро, като отбелязва, че 70% от купувачите избират най-високото ниво на оборудване.
Босът на Renault Group Лука де Мео постави цел от 15% оперативен марж за Dacia до 2030 г., досега той бе 10%.
Dacia се фокусира основно върху частните клиенти. През първата половина на годината марката е втората след VW, която продава най-много от своята продукция на частни клиенти.
Мартине казва, че скокът на продажбите се дължи на урегулиране на недостига на компоненти и продължаващото възстановяване след спада в следствие на пандемията. Той казва още, че проблемите с логистиката, започнали в средата на 2002 г. продължават, особено във Франция и Италия.
Всички воюваме за налични камиони, влакове ш шофьори, така че ситуацията е доста комплексна.”
Dacia е от марките, които вижда възможности в икономическата криза.
“Смятаме, че може да излезем по-силни от икономическата криза,” казва Мартине, добавяйки, че средната продажна цена на Dacia е наполовина по-ниска от средната продажна цена за Европа от 35 000-38 000 евро.
Дори лансираните по-скъпи модели (Jogger Hybrid например) не вреди, тъй като те остават около 12% под конкурентите. През 2019 г. тази цифра е била 25%.
Намалихме ценовата разлика спрямо конкурентите с 50%, такъв беше планът,” казва той. “Това показва, че марката става все по-атрактивна за купувачите.”
Прекалено голямата разлика с конкурентите значи, че клиентите обмислят покупка на Dacia само заради ниската цена, но увеличаващите се продажби с по-малко ценово предимство спрямо конкурентите значи, че стойността вече е важен фактор при вземането на решение за покупка.
Те [китайските марки] идват с много силни предложения, особено на електрически автомобили. Имаме да изиграем много карти, включително новия Duster догодина, който ще пренесе марката на ново ниво.”
Друг бъдещ модел ще е Bigster, компактен SUV, базиран на удължена версия на платформата CMF-B. Очаква се той да стане флагман и най-скъп модел на марката.