В сички скоростни кутии имат неутрална предавка, която изпълнява различни функции при различните видове трансмисии.
Автомобилите с „ръчка” може да бъдат теглени неограничена дистанция, само трябва да се изключи от скорост. Такава кутия позволява да карате по инерция дълго време с работещ двигател.
Подобна техника се използваше от мнозина през миналия век. Дори инструкторите умишлено насърчаваха начинаещите да изключват от скорост след по-сериозно ускорение. Но отдавна отминаха времената (преди десетилетия), когато температурата на двигателя скачаше при високи скорости, водното охлаждане не се справяше и охлаждащата течност почваше да ври.
Но техниката с изключване от скорост за охлаждане на двигателя отдавна е в историята, защото технологиите се развиха неимоверно много, а старите навици станаха много вредни.
Системата за охлаждане на двигателя се подобри значително, системата за смазване е с постоянно налягане, захранвана от отделна маслена помпа. Това значи, че двигателят вече не се страхува от постоянно „натискане”. Нещо повече, оборотите за него са полезни. Колкото по-висока е скоростта, толкова по-добре работят помпата и вакуумният усилвател.
Следователно при движение по инерция не е необходимо да изключвате от скорост, премествайки скоростния лост в неутрално положение. Освен това, ако колата спуска наклон на предавка, се активира така нареченият економайзер (има различни имена), тоест софтуерно устройство, което изключва подаването на гориво, което намалява разхода почти до нула.
Вредно ли е при спиране да се мести лостът в неутрално положение?
При автомобили с автоматични трансмисии не е необходимо да включвате режим N никога. Този режим (изключването от скорост) е необходим само за теглене на автомобила на късо разстояние (или избутването му далеч от пътя в случай на авария).
В "неутрално" положение маслената помпа и другите механизми преминават в режим на покой, който не предполага високи натоварвания. Ако водачът често движи скоростния лост напред-назад, към N и обратно към D, тогава автомобилът извършва необичайна за него работа.
Това значи, че ту се изключва, ту се включва, прехвърляйки сложна система от фрикционни съединители и планетарни предавки от режим на работа в режим на покой и обратно, което не е от полза за механиката на трансмисията.
Следователно, при автомобили с автоматични трансмисии, като класическия хидромеханичен „автоматик“ и CVT с хидро съединител, е необходимо да се използва N само в екстремни, аварийни случаи.
Тук трябва да кажем, че модерните трансмисии имат т. нар. режим Coasting (BMW го нарича така). При него, при спускане на наклон например, отпускаш педала на газта и усещаш как трансмисията се „отцепва” от двигателя. Колата успешно поддържа скоростта без да ускорява или забавя, а оборотите на мотора падат до към 500-700 об/мин. И този режим далеч не е запазен само за баварците, имат го и доста други марки.
Изключването от скорост при спускане по наклон може и да носи със себе си опасности, освен че няма да доведе до икономия на гориво. Когато изключите от скорост, двигателя няма връзка с колелата, работи на празен ход с богата горивна смес и харчи гориво, докато при т.нар. режим на принудителен празен ход (споменатият Coasting) не консумира (почти) гориво, докато не подадете газ. Да не говорим, че при някои по-стари автомобили, като се изключи от скорост климатикът, сервото на спирачките и на волана не работят толкова ефективно.
Изключение правят роботизираните кутии, изградени на базата на конвенционална "ръчка" и преселективни актуатори с два съединителя. При тях може да се използва режим N, точно както при обикновените ръчни трансмисии по време на спиране на светофар например. Това е полезно за предпазване на дисковете на съединителя от прегряване и износване по време на спиране при работещ двигател.