Седмицата: новият Mercedes CLE Coupe, Porsche 911 от Brabus, Fiat Topolino се усмихва на GenZ

Акио Тойода разказва за пътя си, а Toyota обеща революция на електрическия фронт, тествахме Ford Focus, а Peugeot показа обновения 208

седмицата 9 юли

CarMarket.bg

Н етипично за разгара на лятото, отминалата седмица станахме свидетели на няколко много интересни премиери. Първата е на новия Mercedes-Benz CLE Coupe, заменящ едновременно C-Class Coupe и E-Class Coupe.

Макар да запазва междуосието (2865 мм) на C-Class, той е по-дълъг със 10 см и достига 4850 мм дължина. Това прави модела по-дълъг с близо 16 см спрямо C-Class Coupe, но също и с 1,5 см по-дълъг от E-Class Coupe. Всичко това се отразява в по-голямо вътрешно пространство, където моделът изпреварва най-очевидния си конкурент в лицето на BMW Серия 4. Другият супер важен факт е, че в гамата имаме и редови „шестак”, а не само 4-цилиндрови двигатели.

Porsche 911 Turbo S по дефиниция е доста бърз автомобил. Brabus обаче реши да го направи още по-бърз и го преобрази в лимитиран модел от само 25 броя за целия свят. Brabus 900 Rocket R разчита на оригиналния си 3,8-литров „боксер”, но с две по-големи турбини, а резултатът е мощност от 900 к.с.

Коренно различна бе премиерата на Fiat Topolino. Това е возило, което може да се кара от 14-годишните (на определени пазари), няма врати, вдига 45 км/ч, но пък има сешоар за подсушаване на косата след плажа. Gen Z може да се влюбят в него.

В един и същи ден с Topоlino дебютира и новият Fiat 600e, който предлага пробег до 400 км на ток на цена от 36 000 евро.

Няма как да подминем и появата на обновения Peugeot 208. Все пак говорим за най-продавания автомобил в Европа през 2021 и 2022 г. Моделът е съществено обновен отвън и вътре, а електрическата версия е-208 вече предлага до 400 км пробег.

През седмицата Volkswagen показа обновения T-Cross. От него потенциалните купувачи могат да очакват обновен дизайн, подобрено стандартно оборудване, нови технологии и почти напълно нов интериор.

Макар и критикуван от мнозина, Акио Тойода остава един от най-емблематичните хора в цялата индустрия. Разказахме ви подробно за пътя му през последните 13 години. С фразата „Нека правим все по-добри коли“, Тойода вярва, че е успял да накара служителите си да направят така, че да преобразят Toyota, която се възражда въз основа на своите продукти.
През седмицата Toyota разбуни духовете с обещанието за революция при електромобилите с твърдотелна батерия и серийно нейно производство през 2027 г., която ще гарантира до 1200 км пробег и зареждане за 10 минути.

Електрическата революция ще ни лиши от някои емблематични модели, един от които е Ford Focus. Решихме да отдадем един последен салют в негова чест с тест драйв на модела, повод за което бе 120-годишнина на Ford.

През седмицата засегнахме още доста интересни теми. Жегите са опасни за остарелия ни автопарк. Разказахме за причинете за прегряване на двигателя и мерките, които да се предприемат в такъв случай. Любимият у нас дизел е друга тема, върху която писахме, а по-точно – защо е по-шумен от бензиновия мотор. Разказахме за конструктивните различия между двата вида двигатели.

Купуването на употребяван автомобил спестява много при първоначалната сделка, но ако изборът е грешен – следват сметки за ремонт и подене по мъките с майстори. Затова ви предлагаме класация на десетте най-чупливи семейни автомобили втора ръка.

Асоциацията на европейските автомобилни производители (АСЕА) публикува подробен доклад за субсидиите и данъчните облекчения, които страните в ЕС дават за електромобили. От него стана ясно, че в Кипър се дават 20 000 евро субсидия, а у нас – 0 лева.

обзор на седмицата