Обновеният Peugeot 208 е още по-атрактивен и по-технологичен

Най-продаваният автомобил в Европа през 2021 и 2022 г. идва с изцяло електрическа версия с 400 км пробег, два нови хибрида и две бензинови версии

Peugeot e208

Peugeot

О тминалата година показа, че Peugeot 208 е в апогея на своето развитие, завършвайки 2021 и 2022 г. като най-продаваният автомобил в Европа. Това не спря французите да ни представят силно обновената версия на супер популярния си хечбек. Промените се простират далеч зад видимите, давайки на модела потенциала да стане дори по-популярен.

Дизайнерите на Peugeot са започнали своята работа с предницата на 208, естествено. Моделът вече е със същия светлинен подпис, който дебютира за пръв път в състезателния прототип 9Х8 Hypercar, състоящ се от три дълги вертикални светлинни нокътя. При версията GT те се простират чак до full LED фаровете, които също са модернизирани.

Отзад виждаме нов прочит на задния светлинен подпис, състоящ се от три червени LED нокътя, но те вече са хоризонтални, а не вертикални, както до момента.

Peugeot

Обновеният 208 идва с два нови цвята: Agueda Yellow (лансиращ, на снимките) и Selenium Grey, както и още седем други. При всички модели капаците на страничните огледала са гланцирано черни, а при GT версията гланцирано черни са и колесните арки (покривът също може да е контрастно черен, но опционално). Предлагат се и два напълно нови дизайна на джантите (16- и 17-цолови NOMA и YANAKA алуминиеви джанти с диамантена шарка и двуцветно изпълнение).

Peugeot

Стигаме до интериора, където дизайнерите предлагат нови тапицерии, включително черна Алкантара с Ademite Green шевове. Това е само началото. При версиите Allure и GT приборното табло е дигитално, диаметърът му е 10 инча, дизайнът нов, а при GT – той е 3D. При Active е запазено аналоговото табло с 3,5-инчов цветен екран.

Стандартно при трите нива на оборудване вече е 10-инчовият централен дисплей, докато преди първите две нива идваха със 7-инчов екран. При трите версии под екрана са подредени пиано клавишите за бърз достъп до различните функции. Скоростният лост при версиите с 6-степенна механична скоростна кутия е нов.

Peugeot

Много са новостите в областта на задвижването. Най-голямата е свързана с е-208. Електрическият модел предлага пробег до 400 км, гарантирани от батерия с капацитет 51 kWh. Електромоторът е с мощност 156 к.с. Стандартно се предлага еднофазно 7,4 kW бордно зарядно, опция е трифазното 11 kW зарядно. На зарядна станция със 100 kW мощност, зареждането на батерията от 20 до 80% отнема под 25 минути, на Wallbox (7.4 kW) – 4,40 минути.

Силно обновеният Peugeot 208 се предлага с два нови 48V хибридни задвижвания, съставени от бензинов PureTech мотор със 100 и 136 к.с., работещи с електрифицирана 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител.

Peugeot

Благодарение на батерия, която се презарежда по време на задвижване, технологията предлага допълнителен въртящ момент при ниските обороти и до 15% по-ниска консумация на гориво. В градски режим на шофиране, новите 208 HYBRID 100 и HYBRID 136 могат да работят над 50% от времето в изцяло електрически режим на движение.

В основата на моторната гама са два 3-цилиндрови мотора със 75 и 100 к.с., първият с 5-степенна, вторият с 6-степенна ръчна скоростна кутия.

Peugeot не е обявил цените на новия 208, но на пазара го очакваме през последното тримесечие на годината.

Peugeot 208 Peugeot