О тминалата година показа, че Peugeot 208 е в апогея на своето развитие, завършвайки 2021 и 2022 г. като най-продаваният автомобил в Европа. Това не спря французите да ни представят силно обновената версия на супер популярния си хечбек. Промените се простират далеч зад видимите, давайки на модела потенциала да стане дори по-популярен.
Дизайнерите на Peugeot са започнали своята работа с предницата на 208, естествено. Моделът вече е със същия светлинен подпис, който дебютира за пръв път в състезателния прототип 9Х8 Hypercar, състоящ се от три дълги вертикални светлинни нокътя. При версията GT те се простират чак до full LED фаровете, които също са модернизирани.
Peugeot e-208
Отзад виждаме нов прочит на задния светлинен подпис, състоящ се от три червени LED нокътя, но те вече са хоризонтални, а не вертикални, както до момента.
Обновеният 208 идва с два нови цвята: Agueda Yellow (лансиращ, на снимките) и Selenium Grey, както и още седем други. При всички модели капаците на страничните огледала са гланцирано черни, а при GT версията гланцирано черни са и колесните арки (покривът също може да е контрастно черен, но опционално). Предлагат се и два напълно нови дизайна на джантите (16- и 17-цолови NOMA и YANAKA алуминиеви джанти с диамантена шарка и двуцветно изпълнение).
Стигаме до интериора, където дизайнерите предлагат нови тапицерии, включително черна Алкантара с Ademite Green шевове. Това е само началото. При версиите Allure и GT приборното табло е дигитално, диаметърът му е 10 инча, дизайнът нов, а при GT – той е 3D. При Active е запазено аналоговото табло с 3,5-инчов цветен екран.
Стандартно при трите нива на оборудване вече е 10-инчовият централен дисплей, докато преди първите две нива идваха със 7-инчов екран. При трите версии под екрана са подредени пиано клавишите за бърз достъп до различните функции. Скоростният лост при версиите с 6-степенна механична скоростна кутия е нов.
Много са новостите в областта на задвижването. Най-голямата е свързана с е-208. Електрическият модел предлага пробег до 400 км, гарантирани от батерия с капацитет 51 kWh. Електромоторът е с мощност 156 к.с. Стандартно се предлага еднофазно 7,4 kW бордно зарядно, опция е трифазното 11 kW зарядно. На зарядна станция със 100 kW мощност, зареждането на батерията от 20 до 80% отнема под 25 минути, на Wallbox (7.4 kW) – 4,40 минути.
Силно обновеният Peugeot 208 се предлага с два нови 48V хибридни задвижвания, съставени от бензинов PureTech мотор със 100 и 136 к.с., работещи с електрифицирана 6-степенна автоматична трансмисия с двоен съединител.
Благодарение на батерия, която се презарежда по време на задвижване, технологията предлага допълнителен въртящ момент при ниските обороти и до 15% по-ниска консумация на гориво. В градски режим на шофиране, новите 208 HYBRID 100 и HYBRID 136 могат да работят над 50% от времето в изцяло електрически режим на движение.
В основата на моторната гама са два 3-цилиндрови мотора със 75 и 100 к.с., първият с 5-степенна, вторият с 6-степенна ръчна скоростна кутия.
Peugeot не е обявил цените на новия 208, но на пазара го очакваме през последното тримесечие на годината.