Какво да предприемем, ако двигателят започне да прегрява

Жегата и натовареният трафик често са причина за прегряване на по-старите двигатели

проблеми с двигателя

iStock

И зминалият уикенд бе кошмарен за всички, решили да посрещнат 1 юли на морския бряг. На магистрала „Тракия” бяхме събрани в тапа още на 15-и километър (с любезното съдействие на АПИ), за ремонт, който бе готов, но ограниченията не бяха премахнати. Резултатът: до Бургас движението беше в колона, като още 3 пъти всички спирахме на място.

Всичко това доведе до изнервени шофьори, катастрофи, а аварийната лента си беше гробище за по-стари автомобили, изпод предния капак на които излизаше пара, а млади момчета и момичета гледаха безпомощно.

Силната жега, задръстванията и техническите проблеми на силно остарелия автопарк могат да доведат до прегряване на двигателя. Как да избегнем проблема и бързо да понижим температурата на мотора?

Радиатор и вентилатор

През лятото, в жегата, проблемите с охладителната система напомнят за себе си. Най-често причината за това е радиаторът, който през годините се е задръстил с мръсотия, тополов пух, листа и друга мръсотия.

До повреда на радиатора може да се стигне и след посещение на автомивка. Ако насочите водоструйката към решетката на радиатора, това води до риск от задръстване на охлаждащите клетки, през които въздушният потоп спира да преминава. Така цели сектори от радиатора остават без обдухване, а така намалява ефективността на целия радиатор.

Преди големите горещини е добре да почистите радиатора и да проверите работата на вентилатора. Повреда на мотора на вентилатора води до прегряване на двигателя при ниски скорости, при шофиране в задръствания на първа или втора предавка.

Термостат

Друга причина за често прегряване на двигателя е дефектен термостат, който спира да отваря външната верига на охладителната система, в следствие на което антифризът циркулира в малък кръг. Ще се влоши подаването на антифриз от двигателя към радиатора. Резултатът: прегряване на двигателя.

За да установите неизправност, трябва внимателно да докоснете различните тръби на охладителната система под капака. Ако някои са горещи, а други остават студени, значи е време да отидете в сервиза и да смените термостата.

Проблеми с маслото

Съвременните двигатели са много чувствителни на прегряване и не могат да работят дълго време при високи температури. Маслото прегаря, в горивните камери се появяват драскотини, след което двигателят се нуждае от сериозен ремонт.

Прегряването често се причинява от проблеми с циркулацията на маслото, запушване на някои канали на системата за смазване, нискокачествен бензин и детонация или проблеми с вентилационния клапан за картерните газове. Понякога двигателят прегрява дори заради спукана пробка в разширителния съд, което води до загуба на налягане в системата и кипене на антифриза.

За да облекчат прегряването, шофьорите понякога включват парното в кабината, благодарение на което успяват да стигнат до местоназначението си и да направят ремонт.

полезно