Развенчани митове: Топ 10 на най-чупливите семейни автомобили втора ръка

В десетката има само един френски автомобил, всичко друго е немско – Golf, Focus, Octavia, A3…

втора ръка надеждност

CarMarket.bg

К упуването на употребяван автомобил спестява много при първоначалната сделка, но ако изборът е грешен – следват сметки за ремонт и подене по мъките с майстори.

Затова, когато започнете да обмисляте покупката на семеен автомобил от средния клас (сегмент С), не е зле да съобразите предпочитанията си с резултатите от прочуването Reliability Survey на WhatCar?. То е направено на базата на реални данни от собствениците на почти 25 000 автомобила на възраст между 6 и 20 години. Да, направено е на Острова, но е повече от красноречиво за качествата на автомобилите, така че не е зле да го имате предвид, ако обмисляте покупка на подобен автомобил.

10. Volkswagen Golf (2013-2020)

Бензиновият Golf е малко по-устойчив на проблеми спрямо дизеловите си събратя, но дефектите са по-скъпи и отнемат повече време за отстраняване. Собственици казват, че 28% от техните бензинови Golf-ове са имали проблеми, свързани с климатика, акумулатора, двигателя и окачването. Само 8% от колите са ремонтирани безплатно, повечето ремонти са били за под 500 британски лири. Едни 16% не са имали късмет с ремонти над 1500 лири.

9. Ford Focus дизел (2011-2018)

Дизеловите Focus-и имат сериозен проблем с дефектите (36%) и страдат от широка палитра проблеми, включително купе, двигател, горивна систева, скоростния кутия/съединител и окачване.

Макар 40% от колите да са били ремонтирани за дел или по-малко, 30% са прекарали над седмица в сервиза. Само 6% са ремонтирани безплатно, повечето сметки за ремонт са били под 300 британски лири, но 12% са платили над 1000 лири.

8. Peugeot 308 дизел (2013-2021)

Цели 44% от собствениците на дизелови 308 са съобщили за поне един проблем. Най-честите са тези с двигателя и навигацията, следвани от проблеми с климатика, електрониката, изпускателната и горивната системи, скоростна кутия/съединител и окачване.

Безплатно са отстранени 9% от проблемите, основните са били на стойност между 50 и 500 лири, но 18% е трябвало да платят между 750 и 1000 лири. Добрата новина е, че 71% от проблемите коли са прекарали само ден в сервиза.

7. Ford Focus бензин (2004-2011)

Дизеловите Focus-и от това поколение са много по-добро решение спрямо бензиновите, тъй като само 19% показват проблеми (спрямо 34% при бензиновите). Проблемите с двигателя и трансмисията са най-честите, следвани от тези с акумулатора, купето и електрониката.

Само 6% са ремонтирани безплатно, но повечето ремонти са на стойност под 200 лири. Има и 6%, които са платили над 1500 лири.

6. Audi A3 (2003-2013)

A3 не старее достолепно – 39% от собствениците докладват проблеми. Окачването и различни проблеми с електрическите системи за сред най-честите проблеми, но има такива с климатика, акумулатора, спирачките, двигателя и горивната система.

Три четвърти от дефектите са отстранени за под 300 лири, но останалите собственици е трябвало да платят до 1500 лири. Около 40% от ремонтите са отнели ден, но останалите коли са преседявали около седмица в сервиза-

5. Skoda Octavia бензин (2004-2013)

Бензиновата Octavia е леко по-надеждна от дизеловата, показват отзиви на собствениците. Макар 47% от колите да са имали някакъв проблем, те са били по-евтини и по-бързи за отстраняване спрямо дизеловите модели. Девет процента от дефектите са отстранени безплатно, повечето са стрували под 300 лири. Има и 9%, които са били ремонтирани за над 1500 лири.

Акумулаторът, електрониката, двигателят и окачването са основните проблеми.

4. Skoda Octavia дизел (2004-2013)

Една трета от дизеловите Octavia са страдали от дефект, свързан най-често с климатика, акумулатора, спирачките, електрониката, двигателя, изпускателната система и окачването. Само 4% от ремонтите са били безплатни, но поне повечето сметки са мили за под 300 лири. Но има и едни 22%, които са били ремонтирани за суми между 510 и 1500 лири.

 Volkswagen Golf (2009-2013)

Volkswagen

Volkswagen Golf (2009-2013)

3. Volkswagen Golf (2009-2013)

По-новият Golf изглежда като по-лоша сделка спрямо бензиновия от 2003-2009 г., тъй като показва голяма податливост на проблеми, които при това са по-скъпи за отстраняване. 40% от колите в това проучване са имали проблем с окачването, двигателя или електрическата система.

Собствениците казват, че 37% от колите са преседели в сервиза седмица, 20% са останали там над седмица. Макар 40% от ремонтните дейности да са били за под 200 лири, други 48% са стрували до 750 лири, а 10% от собствениците е трябвало да пратят между 1000 и 1500 лири за ремонт.

 Volkswagen Golf (2003-2009)

Volkswagen

Volkswagen Golf (2003-2009)

2. Volkswagen Golf дизел (2003-2009)

Дизеловото пето поколение на Golf показва най-много дефекти от всеки друг модел в това проучване, цели 53% от колите са показали поне един дефект, което прави дизеловите модели далеч по-неатрактивни от бензиновите.

Окачването е най-големият проблем, на него се падат 27% от докладваните дефекти, има проблеми също с купето, спирачките и горивната система. Поне 86% от сметките за ремонт са били за под 300 лири.

 Opel Astra (2009-2015)

Opel

Opel Astra (2009-2015)

1. Vauxhall Astra бензин (2009-2015)

Бензиновите Astra са автомобилите, чиито собственици са съобщили за най-много проблеми. 44% от бензиновите коли са донесли ядове на главата на собствениците си, при дизеловите процентът е 29. Спирачки, климатик, двигател – това са основните проблеми, следвани от тези с акумулатора, купето, електрониката, изпускателната система, скоростната кутия и окачването.

Поне цели 70% от ремонтите са били за под 300 лири, макар някои от собствениците да са платили и над 1500 лири.

употребявани автомобили втора ръка WhatCar надеждност