Toyota подготвя нова твърдотелна батерия за електромобили, която може да направи революция в сегмента. Пред Guardian компанията е разказала за проекта си, който може е готов за електрическите коли още през 2027 г.
Както за течните, така и за твърдотелните батерии работим в посока драстично да променим ситуацията в момента, където батериите са твърде големи, тежки и скъпи. Потенциалът на новата разработка е да намалим наполовина и трите фактора“, казва Кейджи Каята, президент на звеното на компанията за проучвания и разработки за въглеродна неутралност.
Каята казва, че новата технология позволява създаване на твърдотелни батерии с възможност за пробег 1200 км. и същевременно да се зареждат за не повече от 10 минути. Toyota предвижда, че ще може да приведе батериите в масово производство през 2027 г., допълва Financial Times.
Твърдотелните батерии се смятат за едни от най-подходящите решения за електрическите автомобили. Чрез тях електромобилите ще могат да се презареждат по-бързо, да изминават по-дълъг път и ще са значително по-безопасни от литиево-йонните батерии в случай на инцидент. Твърдотелните батерии обаче са по-сложни и скъпи за производство.
Toyota работи именно по улесняване на производствения процес. Предвидените от компанията промени могат да направят твърдотелните батерии дори по-лесни за производство от литиево-йонни.
Според Дейвид Бейли, професор по бизнес икономика в Университета на Бирмингам, ако Toyota постигне желаните цели, това ще бъде повратна точка в сегмента на електромобилите. „Често подобни технологични пробиви работят като прототип, но мащабирането им е трудно. Ако този проект се получи, това може да промени играта, тъй като в голяма степен е „светият граал“ при електрическите коли“, смята Бейли.