Mercedes-Benz M-Class се появи с апломб. Той бе предназначен за янките, произвеждаше се при янките, а при появата му бе заявено, че това ще е най-добрият всъдеход в света.
Оказа се така, че големите обещания се изпълниха… в известна степен. Но също така се оказа, че първото поколение на M-Class е автомобил, който показва много дефекти. Проблемите се криеха най-вече в сглобката, уплътненията, вибрациите… Имаше проблеми с електрическата инсталация, но най-сериозният бе антикорозионната защита.
Специалистите на Mеrcedes установиха, че това се дължи на неспазване на технологичните стандарти. Това бе удар по имиджа на марката, но за няколко години този дефект бе отстранен.
Най-подходящата версия (и най-разпространена на пазара) е 270 CDI (320 или 500 за бензинов). Той е с мощност 163 к.с. и се слави с голямата си издръжливост. Притеснявате се за дюзите? Няма смисъл, нищо им няма, нафтата е проблемът. Иначе, обслужва ли се редовно, двигателят е здрав и няма да създава проблеми. „Абе Mercedes си е Mercedes.”
При качването в автомобила веднага се забелязва износената седалка. Това е така, защото колата е висока, висок е и бордът на седалката, и при слизане и качване го подлагаме на сериозно триене и натиск.
Коледна сбъдната мечта – Golf IV
Gangsta’s Paradise на борда на BMW X5 4,8is
Италианското бижу Alfa Romeo 147
Оформлението на интериора е… скучно. Бутонът за аварийните светлини е на таблото зад волана. Така се поставя въпросът: как включваш аварийните в движение? Има и друг бутон, по-важен бутон - бутонът за включване на бавните предавки. А това говори за висока проходимост. А и самият ML е на носеща рама, което е атестат за проходимост. Към самоносеща каросерия се преминава при второто поколение на модела.
Отзад има място, ако не сте особено високи, но е очевидно, че просторът не е в изобилие, въпреки външните габарити на автомобила.
За сметна на това багажникът е огромен. Трябва да сте сигурен за амортисьорите на капака на багажника, защото, ако не работят като предния, няма да ви свърши работа ледочистачка, а ще трябва да си носите цяла мотика в багажника, за да го подпирате.
„Ако трябва да го сравним с Х5, то „баварката” е по-модерна, по-технологична, но това означава и повече проблеми. Този е по-опоскан, но е по-безпроблемен. Голямата разлика с Х5 е, че ML има бавни предавки.”
Повече умозаключения от Филип във видеото.
Четете още:
Toyota отстъпи световното лидерство на Volkswagen
Вижте петте най-бързи автомобила на СССР
Nissan Qashqai празнува 10 години лидерство сред кросоувърите