Е дна от консенсусните автомобилни теми у нас със сигурност е Golf. Не се съмнявамe, че всеки един от нас добре е запознат с народния фолклор по въпроса, но сега не възнамерявам да коментирам темата “пернишки Golf”. Каквато и да е причината за съществуването му, едно е сигурно: VW Golf е истински световен феномен в автомобилната индустрия. Това е вторият най-продаван модел в историята, изпреварен само от Toyota Corolla. Към 2012 г. на сметката си Golf има над 29 млн. продажби. Това, плюс факта, че Golf е основоположник и кръстник на цял автомобилен клас, трябва да ни кара да изпитваме уважение към тази кола. Без значение колко дискусионна е тя в България.
Нищо дискусионно няма във факта, че VW Golf е най-продаваният автомобил на Стария континент десетилетия поред. През годините Golf се превърна в религия и автомобилна икона за Европа.
Към темата: Golf IV. Моделът дебютира през 1997 г., шест години след появата на Golf III, който не бе от най-сполучливите превъплъщения на модела и затова трябваше да бъде по-бързо сменен.
Четвъртото поколение на Golf е представено като хечбек с 5 и 3 врати, а година след това идва и седанът Bora. Още години по-късно (1999 г.) се появяват комби версиите на Golf и Bora, наречени Variant.
„За” и „Против” полицейската Astra като избор за личен автомобил
В търсене на най-подходящия автомобил за всички сезони: Honda CR-V
Практичен спортен автомобил? Това е „Убиецът на поршета” Nissan GT-R
Двигателната гама на VW Golf IV е умопомрачаваща за днешните стандарти. Моделът се предлага с 6 бензинови двигатели в 10 мощности версии, докато дизелът е един (като работен обем, но не и като конструкция), в 6 различни версии.
Филип препоръчва да се избягват базовия 1,4-литров бензинов мотор със 75 к.с., както и 1,6-литровия (той е в 4 модификации). Залага на 1,8-литровия бензин с турбо и 150 к.с. Българите обаче сме си фенове на дизелчето, затова: 1,9 TDI. Тук възможности за избор колкото щеш – от 68 до 150 к.с. Двигателят наистина е с един работен обем, но конструкциите на различните версии са доста различни, различават се и по това дали са с помпа дюза, турбо с wastegate или с променлива геометрия, както и по брой клапани на цилиндър. Голямото предимство на дизелите са надеждността и икономичността им. Тук отваряме една скоба: надеждни, ако са обслужвани редовно и не са правени компромиси с качеството на маслото. Много е важно да се следи интервала (и да се спазва най-вече) за смяна на ангренажа, който в този случай е 60 000 км.
Салонът на „Голф”-а е солидно изработен, но за кола, която е спряна от производство преди 13 години, и която обикновено е на много, ама много километри, трябва да очакваме определени дефекти по изработката. Препоръчително е да махнете калъфа за волана, ако с такъв е направен опит да се скрие изтрития волан. По-добре изтрит, отколкото в определена ситуация въпросният калъф да ви попречи да завиете. Много често тапицерията на тавана е увиснала, а скърцането на арматурното табло в някои случаи може да е натрапчиво и дразнещо. Много често блокират ел. стъклата, но те са оправят срещу 80-ина лева. Внимавайте и вътрешните дръжки на вратите, за да не ви останат в ръцете. Изявен минус при модела е тясното пространство на задния ред седалки.
И ако всичко това ви дразни, продавате декарите земя на село и си купувате GTD.
Четете още:
Euro NCAP обяви кои са най-безопасните автомобили през 2016 г.
Новият Suzuki Swift е отслабнал с цели 120 кг
VW Golf R вече с 310 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 4,6 секунди