Gangsta’s Paradise на борда на BMW X5 4,8is

Пламен Георгиев,

П рез 1999 г., на Автомобилен салон Франкфурт 1999, BMW реши да предизвика конкурентите си с първия си високопроходим автомобил X5. По традиция баварците обичат да се разграничават от общите понятия в сегментите и вместо да впишат новото си отроче в графата SUV (Sport utility vehicle), измислиха ново понятие - SAV - Sports Activity Vehicle, за да покажат, че желаят не само да бъдат първи в сегмента, но и да наложат нов стандарт.

Второто поколение на модела се появи седем години след представянето си във Франкфурт, но в края на 2003, началото на 2004 г., на пазара излезе LCI версията (фейслифта) на първото поколение, а с него се появи и версия 4,8is с 360 к.с., която е супер, мега, гига „лакома” и до морето ще ви закара с два резервоара бензин. Освен лакомията, което си е смъртен грях и в „Седем” имаше нагледно наказание за лакомниците, проблемът на Х5 и до днес си остава фактът, че много се харесва от джамбаците. Ако не колата, то частите за нея много се търсят и може да осъмнете неприятно изненадани.

И ако 4,8is си е топ като визия, но и като харчене, цена и разходи, най-желаната Х-петица на старо (gen I) си остава 3,0d със 184 к.с. (218 к.с. след фейслифта). Този двигател плюс черен цвят води до 1000-1500 лв. повече спрямо 4,8is, твърди Филип. Внимавайте с дизела, защото всички, които идват в България, са по на половин милион километра. Това кара врачанската максима „Оно си е пустиняк, баце” да звучи съвсем достоверно.

Без значение кой двигател сте избрали, всеки един иска качествено масло. Показанията на бордовия компютър за смяна са адекватни единствено за предписаното от производителя масло. Важно е да се следи за изправността на охлаждащата система. Зад радиаторната решетката се намира сандвич от няколко радиатора, между които лесно се натрупва мръсотия. Тя влошава нормалната циркулация на въздух, което налага периодичен демонтаж за почистване. Проблем ще е, ако като причина за прегряването се превърне неподходящо масло.

Една от най-най-най красивите коли в света? Това мисли Филип за BMW Серия 6

„За” и „Против” полицейската Astra като избор за личен автомобил

В търсене на най-подходящия автомобил за всички сезони: Honda CR-V

Още по-достоверно звучи и правилото, че „джип без гуми е два пъти по-лошо от кола без гуми”. Без гуми имаме предвид –хубави гуми. Х5 е много тежък автомобил, засилвате яко, биете спирачки и чакате да спре. Но няма да спре, ако не сте го обучи с хубави гуми. И задължително за тези гуми: нови спирачки и накладки, защото иначе ще го спира стълбът.

Шестцилиндровите версии на Х5 се оборудват както с механична, така и с 5-степенна автоматична скоростни кутия. В 8-цилиндровите версии се монтира само автоматик. Той не изисква обслужване, защото маслото не подлежи на смяна. Има обаче майстори (дано вашият да е добър), които изказват друго мнение.

Интериорът. Ами има доста екстри, но големият проблем е отзад, където е супер, мега, гига тясно. Проблем има и с обема на багажника, тъй като точи 4,8is вероятно върви (ли ще ми сложите) с газова уредба, бутилката на която е много голяма, защото „харчи 3 тона/100 км газ”.

Всичко за BMW 4,8is ще научите от Филип във видеото.

Четете още:

Последни щрихи за шедьовъра Jaguar F-Type

Mercedes-Benz се изкачва на върха в премиум сегмента. BMW твърди обратното

Audi Q8 concept демонстрира облика на бъдещия флагмански SUV

Източник на статията: Vesti.bg

БМВ Х5 8is BMW X5 4 BMW X5 употребявани автомобили нов внос Филип bri4ka