Електрическият аналог на Wrangler се казва Recon, впряга 650 „е-коня“

Моделът ще дебютира първо в САЩ, в края на 2026 г. или началото на 2027 г. го чакаме и в България

Пламен Георгиев,
Jeep Recon

Jeep

Jeep Recon е първият и единствен изцяло електрически SUV с Trail Rated сертификация в индустрията. С други думи казано, това е автомобил, създаден за забавление извън пътя, задвижван изцяло на ток.

Изграден е върху специално създадена електрическа архитектура. Задвижващи са четирите колела, а водачът ще може да разчита на системата Selec-Terrain с множество режими, съобразени с всякакви условия. Максималната системна мощност на двата електромотора е 650 к.с. и 840 Нм, благодарение на които тази офроуд машина ще може да ускорява до 100 км/ч за впечатляващите 3,6 секунди. Прогнозният пробег ще е до 400 км (в зависимост от версията).

В основата на системата за задвижване са предният и задният електрически модули (EDM), проектирани от Stellantis. Всеки с мощност от 250 kW, те комбинират електрически мотор, предавателна кутия и електроника в един компактен модул за по-висока ефективност.

Jeep

Динамиката извън пътя се подобрява чрез електронно заключващ се диференциал, който осигурява предаване на въртящия момент към двете задни колела при включване.

Предният мост включва автоматично изключване на всяко колело, за да се оптимизира използването на енергия и пробегът при типични условия на шофиране на пътя, когато задвижването със задно предаване е по-ефективно.

Батерията с мощност от 100 kWh и напрежение 400V е защитена от пълен набор от здрави, високоякостни стоманени щитове за долната част на каросерията.

Окачването на Jeep Recon – късо-дълго рамо (SLA) отпред и интегрална връзка отзад – помага за максимално увеличаване на контактната повърхност на гумите с пътя, за да се осигури идеална комбинация от комфорт при движение по асфалт и офроуд приключения. Окачването и стандартните 33-инчови гуми в нивото на оборудване Moab осигуряват 240 мм пътен просвет. Спецификациите за офроуд включват ъгъл на атака отпред от 34 градуса, ъгъл на атака отзад от 34,5 градуса и ъгъл на преодоляване от 23,5 градуса.

Jeep

Системата Selec-Terrain добавя Rock режим за Moab (в допълнение на Auto, Sport, Snow, Sand), с уникални софтуерни настройки за оптимално управление на EV задвижването. Режимът Rock адаптира реакцията на педала на газта, за да помогне за управлението на движението по неравен терен, позволявайки техника на шофиране с два педала за управление на автомобила.

Освен това, Jeep Recon е оборудван с нискоскоростна система Selec-Speed Control за трудни наклони и спускания. Когато е активирана, Selec-Speed Control поддържа зададената скорост, позволявайки на водача да се концентрира върху управлението.

Jeep Recon Jeep