А lfa Romeo е една от онези автомобилни марки, пред които човек не може да остане равнодушен. Всеобщото споделяно мнение е, че Alfa не е просто име, a религия с много и верни привърженици. Феновете на марката вярват безрезервно в духа и харизмата на италианската автомобилна икона. И в това няма нищо чудно, защото от нейните продукти лъхат страст и жега за разлика от някои немски машини. Покупката на Alfa Romeo става със сърцето, а не в здравия разум. Въпросът е дали си достатъчно смел.
Alfa 147 се появява през 2000 г., наследявайки неособено популярния модел 145. Задачата е: конкуренция в супер конкурентния клас „Голф”. Реална конкуренция 147 така и не успя да окаже на основните играчи в сегмента, но това не омаловажава факта, че е един от най-красивите в него по онова време. Моделът идва във версии версии с 2 и 4 врати. Фейслифтът италианците представят през 2005 г., а на поточната линия остава още пет години. През 2010 г. слиза от конвейра, на който е заменена от Giulietta.
И така, днешният модел, който Филип представя, е версия Q2, което за феновете е достатъчно красноречиво. Двигателят е 1,9 JTD, като е тунингован до 310 к.с. и над 600 Нм въртящ момент. При разход от само 8 л/100 км според собственика.
Филип е особено впечатлен от италианския дизел и за разлика от друг път, сега тотално отрича бензиновите мотори, които носят проблеми, ако не са добре обслужвани.с., Бензиновите агрегати са два: 1,6 TS със 105 и 120 к.с., и 2,0 TS със 150 к.с. Не малко главоболия създава и въпросното означение TS, което означава Twin Spark, а това означава повече консумативи за смяна. Затова истината е в дизеловия 1,9 JTD, който се предлага във версии 140, 150 и 170 к.с. (след фейслифта).
„За” и „Против” полицейската Astra като избор за личен автомобил
В търсене на най-подходящия автомобил за всички сезони: Honda CR-V
Практичен спортен автомобил? Това е „Убиецът на поршета” Nissan GT-R
При покупка на Alfa Romeo винаги се огледайте за теч на масло. Ако има такъв – това не е вашият автомобил. Дори и да няма, двигателят трябва да бъде обслужен изцяло, за да сте спокойни.
Макар конкретният модел да е с ръчна скоростна кутия, трябва да се каже, че изборът на Selespeed трансмисия не е особено удачен, тъй като тя е доста ненадеждна.
Интериорът (този конкретно е спортен с контрастиращи червени шевове по тапицерията, както и червено приборно табло) е странна смесица от контрастиращи решения. Редуван се страхотно изпипани детайли с такива, които сякаш са били забравени и в последния момент е намерено нещо, което да запълни дупката. Наглед доброто качество също контрастира с недотам брилянтната сглобка, която се издава от прискръцване на детайлите.
Със сигурност слабото място на Alfa е окачването. Спортното пътно поведение тук е постигнато с цената на компромис по отношение на здравина на елементите. Алуминиевите носачи могат да създават проблеми предвид „отличната” ни пътна настилка, в което ни убеждава министърката в оставка.
Задължително проверявайте накладките и съединителя, тъй като Alfa обикновено се кара от фенове, а те обичат да натискат яко газта. Което води и до износване на споменатите компоненти.
Четете още:
Две трети от американците не са чували за електромобилите
Миниатюрен, странен, произведен в Япония. Suzuki Ignis (тест драйв)
Infiniti QX50 concept се задвижва от двигател с променлива степен на сгъстяване