Новият шеф на Peugeot: Пазарът се превърна в море от баналности

Разбира се, той има идея как да вдъхне малко повече живец

Мартин Дешев,
Peugeot 208 GTi

Peugeot

Peugeot е една от най-старите автомобилни компании на пазара. Тя има утвърдени традиции и опит, които ѝ позволяват да остане сред основните играчи и да се справя с усилващата се конкуренция.

Но автомобилния пазар в момента е в доста сложна ситуация. Инфлация, геополитическата обстановка, „спънатият“ преход към електрички и огромното разнообразие от нови модели и компании, създават много сложна среда.

Въпреки всичко това новият изпълнителен директор на Peugeot Алайн Фавей смята, че има и една голяма слабост, която характеризира мнозинството: „Има много конкуренти, но аз виждам море от баналности. Peugeot има история, иновации, дизайн, френски стил. Ще се опитаме да вземем позиция, която е по-различна, вместо да бъдем по-банални от баналното. И трябва да направим това по-бързо“, казва Фавей в интервю за Top Gear.

Един от примерите е E-208 GTI. Това е едно от първите му решения на поста, като Фавей казва, че „не можах да повярвам, че не използваме тази история“. Той има предвид GTI моделите на Peugeot, които са легендарни.

И според него те имат място и в наши дни, въпреки регулациите и електрификацията. Именно затова това GTI е електрическо. Така може да предложи очакваната производителност, без да има брутални данъци във Франция, каквито биха били наложени за бензинова версия със същите способности.

Фавей подчертава, че Peugeot ще продължи да залага много на удоволствието от шофирането и от цялостното изживяване. „Имаме френската харизма и естетиката на модерните технологии. Известни сме с удоволствието от шофирането, че сме готови за бъдещето и сме издръжливи. Това е един от малкото страхотни брандове в Европа. Има много стойност в нашата история и ДНК“, допълва той.

Не всичко е само хвалби. Фавей е откровен: „Не използваме пълния си потенциал“, казва той. И отбелязва, че 5% от продадените нови коли в Европа са на компанията. А преди пандемията са били 7%.

Според него причината не са китайските конкуренти, а че компанията е вдигнала цените твърде рязко след пандемията. И не е била достатъчно активна сред крайните потребители, а е обърнала по-голямо внимание на корпоративните продажби.

Всичко това ще се промени. Компанията ще завърне фокуса си към хората и това ще си проличи чрез тона и стила на рекламите ѝ. А и на самите продукти. Фавей иска да вдигне качеството и иновациите. „Затова сме тук на планетата – да иновираме. Няма да бъдем консервативни“, подчертава той.

И дава за пример волана Hypersquare и цялата нова система около него. Фавей казва, че това е бъдещето на компанията и постепенно тя ще навлезе в цялата гама на Peugeot.

„За мен това е нов момент Quattro. Той демонстрира, че Peugeot играе роля в бъдещето на автомобилите“, казва Фавей.

коли автомобили Peugeot