И змина година, откакто Rivian и Volkswagen обединиха сили за нова зонална електронна архитектура за своите бъдещи електрически модели. Първоначално партньорството предвиждаше само бъдещите електромобили да използват софтуера на американската марка и макар това да се случи, VW заяви, че може да използва софтуера и за предстоящите си модели с ДВГ.
Самият софтуерен пакет се разработва от съвместното предприятие RV Tech, което функционира в Берлин и вече има 1500 служители. Екипът се подготвя за първия си важен етап: зимни тестове в началото на 2026 г., използвайки автомобили от VW, Audi и Scout, за да се гарантира, че новата система работи надеждно при условия на ниски температури.
Един от първите модели, които ще се възползват от новата система, ще бъде изцяло електрическият VW ID.Every1, който е планиран да се появи на пазара през 2027 г. VW ще използва същия технологичен пакет RV Tech и за други електромобили, базирани на новата си платформа SSP, която може да поддържа до 30 милиона коли. На следващ етап могат да последват и модели с двигатели с вътрешно горене, използващи същия софтуер.
„Разбира се, това е изключително способна архитектура и бихме могли да я използваме в бъдеще и за модели с ДВГ, но както вече посочихме, нашият ясен фокус е върху внедряването на BEV и каквото и да се случи след това, ще бъде решено на по-късен етап“, каза съизпълнителният директор на съвместното предприятие RV Tech, Карстен Хелбинг, пред Autonews.
„Архитектурата е много способна да управлява и допълнителни конфигурации на задвижването. Така че не виждаме огромен проблем там, но разбира се, това е допълнителна работа от страна на компонентите и от страна на платформата.“
На този фон в края на миналата седмица стана ясно, че надзорният съвет на Volkswagen Group е отложил одобрението на инвестиционния си пакет. Причините зад това решение са продължаващата финансова несигурност, съобщи Bild в четвъртък. Според запознати с въпроса, решението по пакета, което е трябвало да бъде взето в петък, може да се отложи с месеци. Същите казват, че предвид митата на САЩ върху вносните автомобили, спада в продажбите в Китай и нарастващия интерес на инвеститорите към електрическите автомобили (EV), Volkswagen може да загуби до 11 милиарда евро инвестиции само за 2026 г.