Subaru Forester Turbo е яката работа

Пламен Георгиев,
Subaru Forester bri4ka

vbox7.com

С амураи, ронин, бушидо - философия, която се съпътства с изключителна красота, митология, вярност, благородство. Бушидо е неписан закон, който се практикува от т. нар. защитници на Япония. Философия, за която може да се каже, че оформя духа на съвременния японец. Бушидо - това е Пътят на самурая.

А този самурай започва своя път през 1997 г. Създаден на базата на Impreza, на хартия той е компактен кросоувър, но реално е много повече - високопроходим автомобил. Разполага с висок просвет, панели, които защитават каросерията от одраскване и, разбира се, задвижване на четирите колела.

За разлика от сходните Volvo XC70 и Audi A6 Allroad японецът успя да намери свое собствено място в гамата, отделяйки се като напълно различен модел в продължение на едно десетилетие.

В Европа системата за задвижване на четирите колела навлиза масово в леките коли едва през 80-те години на миналия век, най-вече след дебюта на Audi Quattro. Историята е интересна, защото инженерът по шаситата Йорг Бенсингер открива как военният Volkswagen Iltis е способен да победи всяко едно премиум Audi на снежен тест в Скандинавия.

Германците обаче далеч не са първенци в тази сфера. Още през 1972 г. Subaru пуска модела Leone, който е с непостоянно задвижване на четирите колела. С години компанията разви системата до съвършенство, а днес я познаваме като симетрично AWD, трансмисия, в която всички елементи от задвижването са разположени в една равнина, за по-добър баланс.

Gangsta’s Paradise на борда на BMW X5 4,8is

Италианското бижу Alfa Romeo 147

В търсене на най-подходящия автомобил за всички сезони: Honda CR-V

При второто поколение на „горския” имаме само бензинови мотори. Дизеловият боксер се появява в третото поколение. И така, под капака имаме „боксьорче” с 230 к.с. и 320 Нм въртящ момент. Това, което Филип препоръчва, е „да знаете, че на 80-100 000 км, когато се сменят ремъци и ролки, се ревизират и главите; гарнитурка плюс реглаж на клапаните”.

Най-големият проблем на Forester е малкият багажник и малкото пространство на втория ред седалки. Проблем, защото тази кола е преди всички семеен автомобил, макар и да може да направи за смях много, много по-скъпи и модерни автомобил от него. И тук, като при повечето японски автомобили, изолацията е проблем. Вратите без рамки са много елегантни, но гумените уплътнения се износват и през тях започва да вие още повече. Затова може да ги смените, оригиналните са по 80 лв.

Пластмасата е „дървеничка”, но затова пък е устойчива на времето… като всички продукти, носещи щампата Made in Japan. Предпочитана екстра за модела е големият панорамен люк.

Не е красив, но е траен. Това е кола, която е направена да ви надживее. Казано по друг начин, точно тази философия ни пасва идеално на родния пазар, действителност, пътища: Forester е яка и здрава кола, която трудно може да бъде спряна извън пътя.

Четете още:

Терминаторът се сдоби с електрически Gelandewagen

Три турбини? Да, с толкова разполага звярът BMW X5 M50d (тест-драйв)

В Русия започва проект за разработване на летящ автомобил

Източник на статията: Vesti.bg

Subaru Forester Субару Форестер употребявани автомобили нов внос Филип bri4ka