С около 36% дял на електрифицираните модели от общия брой на продаваните спортни автомобили в световен мащаб, Porsche е един от най-бързо трансформиращите се производители на автомобили през 2025 г. Cayenne Electric е следващият етап в тази история на успеха.
На пазара новият изцяло електрически Cayenne излиза първоначално във версии Cayenne Electric и Cayenne Turbo Electric.
Cayenne Turbo ускорява от 0 до 100 км/ч за 2,5 секунди, ускорението от 0 до 200 км/ч става за 7,4 секунди, а максималната скорост е 260 км/ч. Тези изключителни параметри се постигат благодарение на новата задвижваща система, която осигурява до 1156 к.с. мощност и до 1500 Нм въртящ момент при активиране на функцията за динамично потегляне Launch Control.
Вариантът Turbo е оборудван със система за директно маслено охлаждане на електрическия мотор на задния мост с цел осигуряване на високо ниво на непрекъсната мощност и ефективност. Това е иновативно решение e вдъхновено от моторните спортове. В нормален режим на шофиране мощността е до 857 к.с. Функцията Push-to-Pass , активирана с натискане на бутон, осигурява допълнителни 176 к.с. за 10 секунди.
Porsche
Базовият модел Cayenne разполага с 408 к.с. мощност в режим Normal и 442 к.с. и 835 Нм въртящ момент при активиране на Launch Control. Ускорението от 0 до 100 км/ч става за 4,8 секунди, а максималната скорост е 230 км/ч.
Cayenne Electric разполага и с върхови възможности за рекупериране на енергия, постигайки нивата на Формула E, с до 600 кВт регенеративна мощност.
Cayenne Electric дължи голяма част от своята функционалност на ходовата си част. Адаптивното въздушно окачване със система Porsche Active Suspension Management (PASM) е част от стандартното оборудване и на двата модела. Turbo версията разполага и със заден блокируем диференциал Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). И двата модела могат да бъдат оборудвани със система за управление на колелата на задния мост, завъртаща ги до 5 градуса. Освен това, за първи път за емблематичния модел се предлага и системата Porsche Active Ride. Технологията за активно окачване, позната от други спортни модели на Porsche и нова за Cayenne, компенсира почти напълно накланянето на каросерията и осигурява изключителна стабилност, динамика и комфорт.
Porsche
В основата на Cayenne е напълно новата като разработка високоволтова батерия с капацитет 113 kWh, която е с интегрирана система за двустранно охлаждане. В резултат от това, комбинираният пробег по WLTP може да достигне до 642 км за Cayenne Electric и до 623 км за Turbo.
Благодарение на своята 800-волтова технология, Cayenne може да се зарежда на бърза станция с до 390 kW. Нивото на заряд (SoC) може да се увеличи от 10 до 80% за по-малко от 16 минути.
Cayenne Electric е и първият автомобил на Porsche, при който може да се поръча система за индуктивно зареждане, технология, осигуряваща възможност за зареждане с мощност до 11 кВт. За да функционира, системата Porsche Wireless Charging, единствено необходимото е потребителят да паркира над подовата платформа.
Porsche
Акцентите в дизайна включват ниския преден капак с тънки матрични LED предни светлини, подчертаващи широчината на автомобила и комбиниращи всички светлинни функции в един модул. Силно контурираните калници също са много типични за други дизайнерски решения при Porsche, така както и “flyline” – емблематичната леко снижаваща се линия на покрива.
Част от стилистичните решения на страничните части на автомобила са вратите без рамки. Впечатляващи детайли в задната част са светлинната лента с отличителна 3D визия и анимирана графика, както и осветеният надпис Porsche. Cayenne Turbo се отличава с множество контрастни елементи в ексклузивния цвят Turbonite.
Благодарение на коефициента на обтекаемост от едва 0,25, новият Cayenne Electric е един от най-аеродинамичните SUV модели в своя клас, със съответните предимства по отношение на пробега и разхода на енергия.
Porsche
Новият Cayenne Electric е с 55 милиметра по-дълъг от модела с ДВГ. Електрическият SUV е дълъг 4985 мм, широк е 1980 мм и е висок 1674 мм. Разликата е най-голяма в междуосието (3023 мм), където увеличението с почти 13 см, което означава повече място за краката и комфорт за пътниците отзад.
Porsche
В интериора впечатление прави елегантно извитият OLED панел, който се слива хармонично с централната конзола и позволява ясно разделяне между дисплея и контролните зони. Той е допълнен от дигитално арматурно табло с размер 14,25 инча и OLED технология, както и от 14,9-инчов опционален дисплей за пътника. Заедно резултатът е най-голямата площ на дисплей, предлагана някога в модел на Porsche. За първи път в Cayenne се предлага и head-up дисплей с технология за разширена реалност (AR), който симулира 87-инчова площ на 10 метра пред автомобила.
Изцяло електрическите модели Cayenne вече са налични за поръчка. Цените с включен ДДС и специфично за страната оборудване започват от 214 555 лева за Cayenne и 333 860 лева за Cayenne Turbo.