В ъпреки еко скандала, който се вихри вече втора година, оронения имидж и тежки финансови последици, германският автоконцерн е най-големият в света, сваляйки от върха лидера Toyota. Японците отстъпват лидерството след четири поредни години на върха.
Двата конкурента завършват 2016 г. на плюс. Volkswagen Group, който има в портфолиото си 10 марки, е реализирал 10 312 400 автомобила (+3,8% спрямо 2015 г.). Toyota, подпомагана от Lexus, Daihatsu и Hino, е увеличила световния автопарк с 10 175 000 машини, но ръстът е едва +0,2%.
Любопитно е, че продажбите на концерна Volkswagen са се увеличили с 0,8% дори в САЩ, където се възникна „Дизелгейт”. Оценката е, че към дадения момент това струва около $20 млрд. на VW.
На противоположния полюс е Toyota, чиито продажби в САЩ са спаднали с 0,7%. Тук трябва да бъде отчетен и факторът Тръмп, чийто закани влияят в по-голяма степен на японския производител. Компанията вече направи инвестиция в нов завод в Мексико, а това, както е известно, не се харесва на Доналд Тръмп. Новият президент отдавна заплашва, че ще обложи автомобилите, идващи от Мексико с 35% данък. Другият проблем за Toyota бе слабото търсене на Camry, най-продаваният седан в САЩ. Новият бе представен едва преди дни на салона в Детройт.
За успеха на Volkswagen в най-голяма степен е „виновен” ръстът на продажбите в Европа (+4,0%) и Азиатско-Тихоокеанския регион, където се отчита ръст от 9,7%. Най-голям е той в Китай: 12,2%.
Съгласно годишния отчет на Volkswagen, търсенето на търговски автомобили се е увеличило с 11,4%.
Сериозно нарастване на продажбите отчита Skoda с увеличение от 6,8%, както и Porsche (+5,6%). От всичките марки под шапката на Volkswagen Group, единствено MAN е с по-ниски продажби спрямо 2015 г. (-0,2%).
Трети е General Motors, който през 2015 г. бе реализирал 9,8 млн. автомобила. Концернът обаче все още не е публикувал крайните си резултати.
Четете още:
Вижте петте най-бързи автомобила на СССР
Nissan Qashqai празнува 10 години лидерство сред кросоувърите