Представяме подробно Clio и Astra GSe в седмица с трагичен край, смъртта на шампиона Миро Ангелов

Най-голям интерес през изминалите дни предизвика анализ за американския пазар на S&P Global Mobility, който казва, че половината от собствениците на електромобили искат следващата им кола да е с ДВГ

,
седмицата 22 октомври

CarMarket.bg

З а съжаление вчера, след трагичен инцидент по време на тестове, не напусна 4-кратният рали шампион на България Мирослав Ангелов. Катастрофата се е случила с висока скорост на макадамова отсечка. Миро удря бетонен блок, в следствие на което настъпва тежката катастрофа.

Навигаторът Георги Гаджев успява да извади Миро от автомобила, който се запалва. Пилотът почива в линейката от вътрешни травми. Гаджев е със сериозни наранявания, счупен таз, но е в стабилно състояние, без опасност за живота.

Изказваме искрени съболезнования към близките на Мирослав Ангелов.

А седмицата започнахме с подробен разказ за Opel Astra GSe. Днес трибуквеното обозначение отнова е на задния капак на модел на Opel, но вместо Grand Sport Einspritzung (от англ.: Grand Sport Injection), съкращението вече идва от Grand Sport Electric, обособявайки нов суббранд, в който за момента фигурират Grandland GSe и Astra/Astra Sport Tourer GSe.

Но Electric не бива да заблуждава, защото тук говорим за електрифициран, плъг-ин хибриден автомобил, а не за изцяло електрически.

Хибридно е и обновеното Renault Clio, което воденият от Жил Видал дизайнерски екип подложи на задължителното разкрасяване в средата на жизнения му цикъл, за да продължи историята на най-продавания френски модел с над 16 млн. продажби до момента.

Основните промени са отвън, като топ изпълнението вече е esprit Alpine. Освен хибрид, Clio се предлага и на газ, супер удачна версия за нашите условия. По заводски данни излиза, че Clio може да мине с два пълни резервоара (39 литра е бензиновият, 32 л е този за газта) 1000 км.

Най-големият читателски интерес предизвика изследване на S&P Global Mobility за американския пазар, целящо да провери дали електромобилите имат проблем с лоялността на клиентите. Оказва се, че 47,9% от притежателите на електрически автомобил, смятат следващата им кола да е с традиционен двигател. Може и да е хибрид, но със сигурност няма да е изцяло електрическа.

Няма как да подминем единствената премиера на нов модел през седмицата. При това той ще положи основата на гама електромобили, с които Stellantis да се противопостави на очакваната китайска инвазия с евтини електрически модели.

Затова на Citroen e-C3 е сложен етикетът „първата достъпна европейска електрическа кола”. Цените ѝ ще започват от 23 300 евро, като през 2025 г. ще има и още по-евтин модел с цена 19 990 евро. Основната разлика между двата ще е в пробега. Настоящият e-C3 има 44 kWh батерия, която осигурява 320 км пробег.

Споменавайки Китай, ще маркираме решението на политиците в страната да се ограничи износът на определени видове графит. Този материал е основен във всяка батерия за електромобили, а Китай държи 90% от добива и обработката на графит в света.

Другата интересна новина от Поднебесната империя бе свързана със старта на производството на най-скъпия китайски автомобил. Това е Hongqi L5, чиято цена е $680 000.

През седмицата Илон Мъск заяви” Изкопахме собствения си гроб със Cybertruck”. Той визираше огромните производствени трудности, които носи със себе си дългоочакваният пикап. Новините около Tesla са ежедневие, но малко по-различна дойде от Шотландия. Гей двойка е получила неприятна новина: трябва да платят $21 000 за нова батерия на Model Y. Причината, казали им от Tesla, са силните дъждове в Шотландия, в следствие на което в батерията е проникнала вода, дефект, който Tesla не покрива гаранционно. Да им е честито.

Сред любопитните новини бе и резултатът от анализ на Hedges & Company, който изчислява, че на Земята има 1,47 млрд. автомобила. Най-много са те в Азия (543 млн.), след това са Европа (413 млн.) и Северна Америка (358 млн.)

обзор на седмицата