Почти половината от собствениците на електричка искат следващата им кола да е с ДВГ

Противно на очакванията, феновете на електрическите коли не са „сектанти“

Мартин Дешев,
Зареждане електромобил Германия Tesla

iStock

С ред мнозина почитатели на автомобили има разделение на „електрически коли срещу ДВГ“. Двигателите с вътрешно горене обаче не са мразени от собствениците на електрички. Това показва проучване на S&P Global Mobility, което е публикувано преди дни.

То цели да провери дали електромобилите имат проблем с лоялността на клиентите. Оказва се, че 47.9% от притежателите на електрически автомобил, смятат следващата им кола да е с традиционен двигател. Може и да е хибрид, но със сигурност няма да е изцяло електрическа.

На пръв поглед това е доста лоша новина за електрификацията. Но нюансите отново са много важни. Не е задължително, че купуването на кола с ДВГ ще значи, че електричката ще бъде продадена. Може да бъдат използвани и двете.

Факт е обаче, че доста от собствениците на електрически автомобили изглежда не се чувстват напълно уверени, че могат да разчитат на тях за всичко и по всяко време. Проучването показва, че през 2021 г. цели 81% от собствениците на електромобил са искали следващата им кола да е електрическа. Сега са едва 52.1%.

Причините са най-различни. Най-вече високите цени и пробегът. Проблем е и все още лошата инфраструктура от зарядни станции, които са съсредоточени в активни райони, но могат да са напълно липсващи в по-малките градове, а за селата да не говорим.

Проучването се съсредоточава върху американския пазар, като разглежда и лоялността на клиентите към марките. 63.3% от притежателите на електрически автомобил на Nissan, отново ще си купят електричка и като следваща кола. Chevrolet е на второ място с 60.6%.

Очаквано, собствениците на луксозни електромобили са най-доволни от тях и над 70% ще си купят отново такава кола. Почти всички премиум марки увеличават лоялността към електрическите модели. Това е добра новина за производителите, защото те инвестират огромни суми в разработката им и биха искали интересът на пазара да е достатъчно голям, за да си ги възвърнат, казват анализаторите.

електрически автомобил автомобили коли