П рез април се проведе изложението в Шанхай, на което за пръв път видяхме второто поколение на „китайския Rolls-Royce”. Сега Car News China съобщава, бе лимузината има зелена светлина да влезе в производство.
За разлика от почти всички китайски модели, за които пишем в последно време, Hongqi L5 разчита на 4,0-литров V8 под капака. Той, подобно на оригинала, в който са се возили най-маститите комунисти, включително Мао, е предназначен за днешните партийни лидери. Но този път L5 ще е достъпен „за всички”, готови да извадят 5 000 000 юана ($680 000).
Hongqi, собственост на FAW Group, значи „Червено знаме”. Както вече споменахме, марката се ражда от нуждата да си осигури превоз на комунистическите лидери през десетилетията. Впоследствие моделите ставата достъпни и за „обикновените” китайци, като към днешна дата марката има три серии.
Първата е „H”, насочена към средно до висок сегмент, серия „Q” е предназначена за корпоративните клиенти, а серията „L” обединява най-луксозните модели на марката.
Hongqi L5 е четириврата лимузина с отличителен ретро дизайн, доближаващ се много до Hongqi CA770, в която се е возил и Мао Дзъдун. На задния капак е изписано “红旗” (Hongqi). Представители на марката твърдят, че тези йероглифи са били лично от Мао.
Hongqi L5 е дълъг почти 6 места (5980 мм) широк е 2090 мм, междуосието му е 3730 мм. Той е с 411 мм по-дълъг, 19 мм по-тесен и 20 мм по-висок от Mercedes-Benz Maybach S-Class (Z223). Теглото на този мастодонт е 3150 кг.
Въпросният 4,0-литров V8 двигател, който споменахме в началото, е способен на една 387 к.с. Той е модификация на двигателя, задвижващ LS7 SUV. Двигателят е производство на FAW Group, но проектиран от Hongqi. Гарантира максимална скорост на L5 от 220 км/ч.
Цената от $680 000 е еквивалентна на 98 средни годишни заплати на работник в частния сектор в по-бедната североизточна част на Китай.