Мъск: „Изкопахме собствения си гроб със Cybertuck”

Спадът на печалби, приходи и продажби на Tesla е истинска проверка на реалността в турбулентната икономика

Пламен Георгиев,
Tesla Cybertruck

Tesla

С лед месеци на постоянни намаления на цените маржовете на Tesla паднаха доста под прага, определен от наскоро напусналия главен финансов директор. Компанията "безмилостно" съкращава вътрешните си разходи, за да се справи, според шефа на автомобилния инженеринг Ларс Морави. Но непредсказуемата икономическа среда кара Мъск да се чувства „параноичен“ и в резултат на това Tesla не бърза с развитието на най-новия си завод в Мексико.

Tesla е невероятно способен кораб“, казва Мъск. „Няма да потънем, но дори страхотен кораб се изправя пред предизвикателства при буря.“

Коментарите на Мъск идват след обявените по-слаби от очакваните печалби за третото тримесечие. Той се оплака от високите лихвени проценти, две продължаващи войни и период на набиране на скорост за новия Cybertruck, който според него ще бъде подобен на „производствения ад“, който компанията преживя в миналото.

Първият стоманен Cybertruck ще бъде предаден на клиент на 30 ноември, каза Tesla, с около две години закъснение от графика.

Мъск предупреди, че моделът няма да допринесе значително за паричния поток поне 18 месеца.

Изкопахме собствения си гроб с Cybertruck“, каза Мъск пред анализатори. „Специални продукти, които се появяват веднъж за дълго време, са невероятно трудни за пускане на пазара, за достигане на обем, за проспериране.“

Tesla дори е готова да се откаже от стикерите и QR кодовете върху автомобилните си части, ако това означава спестяване на няколко цента от разходите, казва Мъск.

Компанията не изпълни както очакванията за приходите, така и за продажбите за тримесечието, отчитайки спад на печалбата (без някои артикули) до 66% на акция, по-малко от 74 цента, които анализаторите на Уолстрийт очакваха. Докато приходите се повишиха до $23,4 млрд., анализаторите очакваха $24,06 млрд.

Компанията многократно намали цените на колите си тази година и Мъск каза, че е готов да пожертва печалбите на Tesla, за да защити обемите на продажбите. Намаленията за най-скъпия автомобил, Model X, надхвърлиха 30%, което прави автомобилите на Tesla по-достъпни за клиенти, борещи се с високата инфлация и лихвени проценти.

Източник на статията: autonews.com

Tesla Илон Мъск Tesla Cybertruck