К огато PSA Peugeot Citroen купи Opel през миналата година, надеждите бяха, че френският концерн ще върне марката към славните й години. Тези надежди не са изгубени, но новият собственик трябва да спре 20-годишната тенденция за завършване на финансовата година на червено.
Според информация от германските медии, плановете на PSA са да съкрати 800 човека в завода на Opel в Айзенах (от 1800 но 1000), като общият брой на очакваните съкращения се очаква да достигне 3700 от 19 000 работници в Германия, което се равнява на 20%.
Тук на сцената излиза Ангела Меркел, която заяви, че вярва на обещанието, дадено от шефа на PSA Карлос Тавареш, когато купи Opel/Vauxhall за 2,2 млрд. евро.
“Очакваме компанията за спази всички обещания във връзка със сделката,” заяви Меркел след среща с управителите на източните провинции в Германия.
“Германското правителство, заедно с регионалната управа тук, се чувства задължено да направи нужното, за да помогне. Преговорите са в ход, но все още не мога да кажа нищо за резултата.”
В Айзенах има силна съпротива от страна на профсъюза, който отказа намаление на надницата и съкращенията, поискани от PSA. Това накара френската компания да замрази планираните инвестиции в завода, предназначени за подготовка на производството на нов SUV в завода.
Профсъюзните лидери поставят под съмнение способността на Тавареш и PSA да предложат печеливша стратегия за Opel, казвайки, че доверието в PSA е „сериозно накърнено”.
PSA иска да прокара желанието си за намаляване на почасовата заетост и за подобряване на ефективността, за да се опитат да спрат продължаващата 20 години тенденция на отчитане на загуби. От свой източник Handelsblatt е научил, че оперативните загуби на Opel за миналата година са за над 1 млрд. евро
След закупуването на Opel миналата година, PSA даде гаранции, че ще преструктурира компанията без да освобождава хора и да затваря заводи. Но анализатори на пазара смятат, че без такива твърди мерки няма да може да се постигне желаният резултат. През миналата година бе отчетен спад на продажбите с 5%. През първото тримесечие на годината пазарният дял на Opel и Vauxhall в Европа са сви до 5,8% от 6,5% година по-рано. Нещо повече, Фердинанд Дуденхофер от Center Automotive Research в университета на Дуисбург-Есен смята, че „Opel ще продължи да губи пазарен дял и продажби със значителен темп през следващите 18 месеца.”
Той допълва, че проблемът на Opel се крие в това, че му липсват атрактивни нови модели и плановете му са неефективни, добавяйки, че „Opel не е конкурентен в Германия”. Той добавя, че е възможно да се наложи Opel да затвори цели заводи, като този в Айзенах или Кайзерслаутерн.
Според информация на Handelsblatt, Opel е препратил договорите си с всички 1600 дилърства в Европа, като е извикал техни представители в офиса си в Рюселсхайм следващата седмица, за да се договарят нови условия.
По-разумната алтернатива на Golf Alltrack (тест драйв)
Китай сваля протекционистките правилата за търговията на коли