В разгара на търговската война между Китай и САЩ идва новината, че Поднебесната империя ще свали протекционистките правила, които спираха външните автомобилни компании да продават самостоятелно автомобили в страната. Китай ще отвори пазара си за капиталистическите орди от 2020 г.
Настоящите правила гласяха, че външна компания може да продава автомобили на територията на Китай, но срещу огромни данъци. За да бъдат избегнати такива, западните компании трябва да създадат джойнт венчър с местна компания, но без да могат да притежават повече от 50% от съвместното предприятие.
Тези мерки бяха въведени през 1994 г. и целта бе да се развие местното производство и да се ограничи влиянието на външните компании. Целта бе изпълнена на 100%.
Ограничението ще бъде вдигнато още тази година за компаниите, продаващи електромобили в Китай. Тази новина е най-големият подарък за Илон Мъск, който иска да строи завод в Шанхай. Nissan също ще се облагодетелства, тъй като също има намерението да се установи като №1 доставчик на електромобили в страната.
Повечето компании няма да могат да се възползват веднага от това решение на правителството, тъй като имат много добре работещи джойнт венчър компании, но пък решението показва, че Китай се отваря още повече за бизнеса, макар в последно време да отвърна на удара на Тръмп. Това решение е повод да ви представим връзките на автомобилните компании в Китай, или
Кой с кого и как работи на китайския автомобилен пазар.
BAIC Group притежава правата за старите платформи на Saab 9-3 и 9-5. Компанията работи с Hyundai и Mercedes.
Brilliance Auto продаваше за кратко автомобили в Европа през 2007 г. На местния пазар работи заедно с BMW и Toyota.
BYD е най-големият производител на електромобили през 2016 г. Той работи съвместно с Daimler.
Changan са смята за един от „Голямата четворка” в Китай. Работи съвместно с Ford, DS, Mazda, Suzuki.
Chery продава над 30 различни автомобила, като притежава марката Qoros. Работи съвместно с Jaguar Land Rover.
FAW Group е първият автомобилен производител в Китай, създаден през 1958 г. Работи съвместно с Toyota, Volkswagen, General Motors, Audi.
Guangzhou Automobile Industry Group е шестият по големина автомобилен производител в Китай. Той работи с Toyоta. Honda FIAT.
SAIC е №14 по големина в света, като през първото тримесечие на 2018 г. е продал близо 300 000 автомобила. Притежава марките MG и Roewe, като работи съвместно с Volkswagen, General Motors.
Zhejiang Geely Holding Group (Geely) е №13 в света, собственик на Volvo, Proton, Lotus, Lynk & Co, LEVC, Polestar, а отскоро притежава и 9,7% от акциите на Daimler.
Lada Vesta Cross с просвет 20 см и цена под 19 000 лв.
Изненадващи резултати при експлоатация на батериите на Tesla
Поредният китайски конкурент на Tesla разчита на парите на Alibaba