Lexus направи SUV за Източна Европа, Porsche показа хиперавтомобил, а BMW докара „петицата” у нас

Две китайски компании обявиха, че са разработили нови батерии за електромобили, с които пробегът до 1000 км не би трябвало да е проблем

седмица 11 юни

CarMarket.bg

П од светлините на прожекторите през изминалата седмица бе Lexus. Японците първо показаха нов малък хибрид за Европа, а след това, в един ден представиха 7-местен модел за Щатите, но най-интересен от всички тези три новости е GX – безкомпромисен офроудър, който Lexus обяви, че е създал специално за Източна Европа.

GX прилича на танк, продължава да залага на рама (а не самоносеща каросерия) и постоянно 4х4 задвижване, които са гръбнакът за всеки уважаващ себе си тежък офроудър. Кубообразният дизайн би трябвало да се хареса на феновете на тежкия офроуд у нас, обещанията за сериозни качества извън пътя също. Той предлага 354 к.с. и 650 Нм с 10-степенен „автомат”. На пазара трябва да дойде в началото на 2024 г.

Porsche се завърна в „24 часа на Льо Ман” (с не особено голям успех), отбеляза и 75 години от създаването си, а тези два факта бяха обединени в едно изразно средство. Концептуалният (само за момента) Mission X реално е потенциален наследник на 918 Spyder, но този път в изцяло електрическа форма. От компанията казват, че автомобилът предлага съотношение мощност-тегло от 1 к.с. на 1 кг. Притискащата сила е огромна, а двата факта карат специалистите да мислят, че Porsche Mission X има мисията да детронира Mercedes-AMG One като най-бърз сериен автомобил на „Нордшлайфе”. Ще мине време, но такъв опит ще бъде направен.

Пред света Серия 5 бе показана дигитално на 24 май, а на 8 юни първият екземпляр на 5-Series пристигна в България (версия 520i), за да бъде показан на медии и клиенти. От официалното представителство на BMW у нас казаха, че вече е получена първата заявка за бизнес седана. Доставките към клиенти започват от октомври, базовата цена е 1140 000 лв., като едва ли ще има човек (и фирма) у нас, които да поръчат такъв автомобил.

Трябва да отбележим и премиерата на най-малкото електрическо Volvo, което се оказа и най-бързият модел на шведите до момента. Нещо повече, марката обяви, че стартовата цена на модела ще е около 36 000 евро, с което се надява да привлече млади и нови клиенти.

Тази седмица втора китайска компания представя нова батерия с висок пробег, която работи в екстремен студ и горещина. Стартъпът Greater Bay Technology и представи батерията Phoenix, чиято технология за термален контрол и суперпроводими материали позволяват на клетките да се загреят бързо в студено време (от -20C до 25C за под 5 минути), подобрявайки по-ефективно зареждане и разреждане.

Gotion пък представи литиево-желязна-манганова-фосфатна батерия (LMFP), за която казва, че може да осигури пробег от 1000 км.

През седмицата разказахме за Роуън Аткинсън, който заяви: „обичам електромобилите, но все повече се чувствам измамен”. Известният комик смята още, че „меденият ни месец с електромобилите е към края си”.

Peugeot играе дръзко с новия панорамен i-COCKPIT. И съвсем на място, защото ще го видим в новото поколение 3008. Бестселърът на Peugeot ще бъде заменен от нов електрически фастбек SUV. Новият i-COCKPIT разполага с впечатляващ 21-инчов извит панорамен екран.

Tesla стана най-бърз сериен електромобил на „Северната дъга”. Името на марката се свързва и с нов гигазавод в Испания. Шефът на Kia America обяви, че марката вече не е масова, а се е препозиционирала към луксозния сегмент. Финландец бе глобен със 121 000 евро, защото е превишил скоростта с 32 км/ч. Испанци пък пуснаха електромобил с дължина 2,1 метра и цена 10 000 евро.

обзор на седмицата