Г лавният изпълнителен директор на Kia America казва, че компанията се е трансформирала през последните пет години и сега привлича повече заможни купувачи, което води до 60-процентно увеличение на средната цена на сделка.
По време на скорошно интервю за Auto News, Шон Юн каза, че компанията е изминала дълъг път от представянето на Telluride през март 2019 г., първият нов модел, който бе лансиран съгласно ревизираната дългосрочна стратегия на марката. Юн вече не смята Kia за масова марка.
„Що касае обема на продажбите на дребно от 2018 г., с изключение на корпоративните продажби, ние отбелязахме ръст от 31%, а средната ни цена на сделка се увеличи с 60%. Огромен скок през последните пет години“, казва той.
Виждаме много повече заможни купувачи и се справяме добре с купувачите от поколения Y и Z. Това е един вид гаранция за нашето светло бъдеще, защото покупателната способност преди се свързваше с поколението X, но сега по-голяма тежест се пренася към Y и Z.“
Въпреки че средната цена на новите модели на Kia е скочила значително от 2018 г. насам, Юн казва, че марката ще се стреми да избягва обединяването на желани опции с по-малко желани. Корейците ще пуснат също нови системи за безопасност, без да увеличават цените.
Трансформацията на Kia продължава в електрическата ера. Драматичният дизайн е едното, което разграничава марката от конкурентите, което се демонстрира от EV6 и изцяло новият SUV EV9. Юн очаква силните продажби на модели с ДВГ да се пренесат към продажбите на EV.
Споменатият EV9 е първият електрически SUV на марката в САЩ, скоро се очаква и появата на EC5 SUV.