Китайци обещават иновативна батерия с голям пробег и по-ниска цена

Gotion представи литиево-желязно-манганова-фосфатна батерия, която обещава 1000 км пробег с едно зареждане

литиево йонни батерии

, iStock

Снимката е илюстративна

Е дин от китайските лидери в производството на батерии смята, че има технологията, с която да предложи още по-евтина и по-мощна батерия за електромобили.

Наскоро Gotion представи литиево-желязна-манганова-фосфатна батерия (LMFP), за която казва, че може да осигури пробег от 1000 км. До сега само по-скъпите никел-кобалтови батерии предлагаха подобен пробег, пише Automotive News.

“Това е модернизация, скок за енергийната плътност”, коментира Ченг Киан, изпълнителен президент на международното бизнес подразделение на Gotion.

Китайското решение добавя манган към съществуващата литиево-желязна-фосфатна химия, възприета от основните играчи BYD и Tesla, и др.

Подобренията по LFP, която вкарва повече мощност в по-малък пакет помогна за популяризирането на технологията, което обикновено е по-евтино за производството.

LFP батериите постигат почти 190 Wh/kg енергийна плътност, докато новата батерия на Gotion може да постигне 240 Wh/kg. Това значи съхранение на повече енергия във всяка клетка, минимизирайки теглото и размера на пакета.

Gotion, чийто най-голям инвеститор е Volkswagen Group, очаква батерията LMFP да струва 5% по-малко от конвенционалната батерия LFP по отношение долари на киловатчасове, казва Ченг.

Всичко това значи, че новата батерия ще е 20-25% по-евтина от никел-кобалтовата батерия.

LMFP технологията не е нова, но обикновено не се използва в клетките, използвани за задвижване на електромобили. Причините за това варират от ниската проводимост до висока температура или ниска плътност. Батерията Astroinno, твърди Gotion, е преодоляла тези технически предизвикателства.

Масовото производство на Astroinno може да влезе в производство най-рано през втората четвърт на годината, казват от компанията. Тя е преминала тестовете за безопасност и ще се произвежда в два завода в Китай.

Astroinno се присъединява към други големи иновации от китайски компании. BYD лансира батерията Blade през 2020 г. - LFP батерия с по-тънка форма и подобрена енергийна плътност. Amperex Technology Co. пък разработва технология, която нарича кондензирана батерия.

Gotion електромобили в България китайци китайски мотори LMFP батерии