Д а кажем „здравей” на Lexus GX: първото съществено обновяване на модела за последните 14 години! Очевидно някои компании разбраха, че все още има много клиенти, които търсят брутална визия и брутални офроуд качества. Затова и GX прилича на танк, продължава да залага на рама (а не самоносеща каросерия) и постоянно 4х4 задвижване, които са гръбнакът за всеки уважаващ себе си тежък офроудър. Lexus обещава, че GX ще остане един от най-луксозните начини за пътуване извън пътя благодарение на тотално ревизирания интериор, в който може да седнат до шест човека.
Дизайнът е това, което веднага приковава погледа. Този автомобил е всичко друго, но не и красив. И именно в това се крие чарът му. От пръв поглед става ясно, че GX е безусловен офроудър: изсечени ръбати форми, изтеглени назад А-колони, мощни колесни арки. Търсеният от дизайнерите ефект е бил създаване на визия, която сякаш е оформена от масивен метален блок.
Lexus GX е 77 мм по-дълъг и 95 мм по-широк от настоящия модел, докато междуосието е удължено с 60 мм. Моделът вече е 5000 мм дълъг, широк е 2117 мм и – в зависимост от монтираните гуми – той е 1915 – 1935 мм висок.
Интериорът на модела е напълно променен и модернизиран. Хоризонталният приборен панел и ниската линия на арматурното табло гарантират отлична видимост във всички посоки. Голям 14-инчов дисплей осигурява достъп до мултимедийните функции. Специално внимание е било обърнато на шофьорската седалка, за да се гарантира по-добра упора в зоната на таза и талията. Седалищната част също е проектирана така, че гръбнакът и главата да са по-стабилни. В интериора могат да седнат пет или шест човека, а ако задните седалки се сгънат, в багажника може спокойно да се превозва маунтинбайк с 29-инчови гуми.
В задвижването на GX се въвежда новият 3,5-литров V6. Макар доста по-малък от 4,6-литровия V8 в настоящия модел, той генерира значително повече мощност и въртящ момент: 354 к.с. спрямо 296 к.с. при V8, въртящият момент скача от 438 до 650 Нм. Новият агрегат работи с 10-степенна трансмисия Direct Shift, заменяща 6-степенната механична.