З ащо Китай е недостижим в технологията за електромобили? За по-малко от седмица две китайски компании представиха своите нови батерии, за които твърдят, че могат да гарантират пробег до 1000 км.
Във вторник разказахме за Gotion и тяхната литиево-желязна-манганова-фосфатна батерия (LMFP). Сега е ред на стартъпа Greater Bay Technology и батерията Phoenix, чиято технология за термален контрол и суперпроводими материали позволяват на клетките да се загреят бързо в студено време (от -20C до 25C за под 5 минути), подобрявайки по-ефективно зареждане и разреждане.
Съоснователят на компанията твърди, че тяхната батерия адресира не само дългото време за зареждане. „Няма значение дали е горещ или студен ден, пробегът с батерията Phoenix няма да бъде засегнат,” твърди Хуанг Ксянгдонг.
Днешните батерии работят най-ефикасно в сравнително тесен температурен диапазон. Студеното време (-7°C до -1°C) може да снижи пробега на определени е-модели с до 30%, макар този процент да варира от модел до модел. Greater Bay Technology се надява да елиминира тази загуба напълно.
Но това няма да стане веднага, стартъпът ще се нуждае от известно време, за да се подготви за серийно производство. Иначе батерията трябва да се монтира на бъдещите модели на Aion, собственост на Guangzhou Automobile Group (GAC). Но батерията ще бъде монтирана и в други автомобили, предстои да разберем кои.
Компанията излиза от под шапката на GAC през 2020 г. За краткото време инвеститорите започват да гледат на нея като на „еднорог”, така се наричат компаниите с оценка над $1 млрд. Това е така заради първото поколение батерии, които китайците твърдят, че ще се зарежда за времето, което е необходимо да се напълни резервоар с бензин и да се изпие едно кафе. Твърдят, че зареждането на батерията за 500 км пробег ще отнема 15-ина минути. Тази батерия вече е монтирана на електрическия Aion V Plus.