Колко са е-колите у нас, как са разпределени по области, къде се паркира безплатно

Темите за електрическата мобилност и автономност са водещи по света, но у нас трябва да мислим за стряскащото безхаберие на АПИ, за което разказва Димитър Илиев

колаж 17 юли

CarMarket.bg

Т ази седмица направихме доста сериозен преглед на темата електрическа мобилност в България. Стана ясно, че ръстът на годишна база на регистрираните електрически автомобили в България е огромен – цели 82%. Проблемът на всичко това е, че до 1 юли 2022 г. у нас има регистрирани 4614 електрически автомобили. Така че гръмките слова за 30 000 след няколко години няма как да се сбъднат, още повече без субсидия.

Разбивката на тази статистика по градове и области също е доста интересна, тъй като показва интересни данни и факти, а именно – концентрацията е основно в София и няколко големи града, докато във Врачанско за първите шест месеца на годината няма регистриран електромобил.

А те, освен че са освободени от данъци, ползват и безплатно паркиране (за разлика от другите развити европейски държави, където е-колите имат доста други предимства). Затова разказваме и как е уреден въпросът с безплатното паркиране в страната.

Темата за електрическата мобилност продължаваме с Hyundai Ioniq 6, чийто технически параметри най-после станаха известни. А те са наистина впечатляващи, тъй като моделът, оборудван с по-голяма батерия - 77,4 кВч, може да измине до 610 км по цикъла WLTP.

Не можем да подминем и интервюто на Димитър Илиев, който разказа за безхаберието и всичките спирачки, които АПИ са ударили на опитите му да се направи нещо в сферата на пътната безопасност, където той е специалист. Илиев заяви, че е напуснал, защото се е чувствал като "съучастник в едно безхаберие”.

Тази седмица стана ясно, че в началото на есента у нас ще пристигне иновативният Nissan Qashqai e-POWER (със стартова цена 68 480 лв.), който предлага много интересно задвижване. Бензинов двигател играе ролята на генератор на ток, а електромотор задвижва колелата. Съвсем скоро ще разкажем за модела, който успяхме да караме в Стокхолм.

Тази седмица представихме и личните си впечатления от „осмицата” на BMW. Валентин Маринов тества обновената Серия 8 във версии купе, кабриолет и гран купе.

А аз включих Compass-а на Jeep, за да се ориентирам за посоката, в която легендарната американска марка поема: тя е в посока на електрификация, на за целта са направени определени компромиси.

Жегите отново се завърнаха, затова решихме да дадем някои полезни съвети как да помогнете на автомобила си да се справи с тях.

Доста притеснително е и становището на редица експерти, че оттук насетне клиентите трябва да свикнат, че сегашната ситуация с поръчка и дълго чакане за доставка ще се превърне в норма в бъдеще.

обзор на седмицата акценти седмицата