BMW 8 Series - атлетът с елегантния скъп костюм (тест драйв)

Този модел носи голям товар и отговорност. Прави го с удоволствие и изисканост. А дизелът не ти се иска да си отива

BMW M850i xDrive Gran Coupe

, BMW България

BMW M850i xDrive Gran Coupe

И ма автомобили, които носят повече тeжест от останалите в дадена марка. Защото са натоварени с повече очаквания, насочени са към силни конкуренти, имат повече от едно предназначение - дори само от имиджова гледна точка.

Това невинаги е свързано с планове за големи продажби. Точно имиджът е определящ, ДНК-то на дадената марка, всичко онова, с което я свързват тези, които я харесват, пък и мразят. Това в пълна степен важи за луксозните брандове.

Такъв автомобил е 8 Series за BMW. Луксозен и спортен. Което значи, не трябва да има компромиси и в двете направления, защото това са характеристики на BMW. Нещо повече - нови стандарти с всеки нов модел. Като се казва луксозен, не значи само да струва много, да е направен от висококачествени материали и технологии.

Трябва също така да внушава лукс и престиж, тежест. Така че като се появите с него в определена среда, да ви оценят, да покажете класа. И сами да знаете, че я имате.

 STOP&GO: Опционалният, изработен от карбонов композит покрив се отличава с вдлъбнатина по средата, позната като Double Bubble при класическите състезателни автомобили.  

BMW България

STOP&GO: Опционалният, изработен от карбонов композит покрив се отличава с вдлъбнатина по средата, позната като Double Bubble при класическите състезателни автомобили.  

Всичко това се очаква от “осмицата” на BMW. Плюс спортната тръпка, която излъчва колата и която се усеща, щом веднъж седнеш зад волана.

С тези мисли отидох на теста на обновената 8 Series в България. Тя бе налична и в трите си каросерии - купе, кабриолет (мек сгъваем покрив) и Гран купе (4 врати). Карах дизела на първата и M850i на третата.

Но ще започна отзад напред, а на финала пак ще поразсъждаваме върху горното.

BMW M850i xDrive Gran Coupe

Фейслифтът притежава бърбековидната решетка lconic Glow и с “присвитите” фарове и линии отпред може да се каже, че лицето на автомобила се усмихва, но и запазва сдържаност.

Прочетох в теста на журналист от английско издание, че дизайнът трябвало да е “по-драматичен”, сиреч още по-забележителен и открояващ се. Не споделям това. Именно защото тук имаме 8-а серия. Трябва да има тежест. Но това са индивидуални възприятия.

Едно нещо е безспорно - “осмицата” е много красива. Отстрани има умерено атлетична осанка, издължена, стои ниско, а отзад - е, тук е най-хубавата и същевременно дръзка част. Тя е понамръщена и “разчупена”, благодарение на цялостното си оформление със спойлера на багажника, светлините, емблемата и черния дифузьор. Тук драматизмът е налице - още повече когато гледате гърба на автомобила.

BMW България

Като цяло личат доста М елементи, още в стандартното оборудване се предлага М спортен пакет. Най-впечатляващи са въздухозаборниците отпред. Въобще буквата М доста се откраява в обновения модел и това е прекрасно.

Когато отвориш задна врата, се появява първата дилема - къде да се возиш, ако не ти е дошъл редът да караш? Защото отзад е достатъчно широко и комфортно (4-вратото купе е удължено с 201 мм до 3023 мм меджуосие спрямо 3-вратото). Там имате собствен панел да управлявате климатизирането. И да - удобно е, достатъчно широко.

Още нещо по въпроса за пропорциите и функционалността - багажникът е цели 420 литра. Това е много багаж за дълги пътувания.

 STOP&GO: Серийното оборудване включва BMW Live Cockpit Professional. Неговата напълно дигитална комбинация от индикатори включва 12,3-инчов екра зад волана и контролен дисплей, чиито диагонал вече с увеличен от 10,25 до 12,3 инча. Live Cockpit Professional включва и онлайн-базираната навигация BMW Maps, BMW Intelligent Personal Assistant, BMW Head-Up дисплей безжично интегриране на смартфони чрез WLAN, както и мултимедийна система.

BMW България

STOP&GO: Серийното оборудване включва BMW Live Cockpit Professional. Неговата напълно дигитална комбинация от индикатори включва 12,3-инчов екра зад волана и контролен дисплей, чиито диагонал вече с увеличен от 10,25 до 12,3 инча. Live Cockpit Professional включва и онлайн-базираната навигация BMW Maps, BMW Intelligent Personal Assistant, BMW Head-Up дисплей безжично интегриране на смартфони чрез WLAN, както и мултимедийна система.

Но голямата емоция идва тогава, когато човек седне да кара. Защото това е 5-метрова спортна кола за каране. Често срещаме клишето “шофьорски ориентирано” място зад волана и това е точно такова с цялостното оформление на таблото, волана и централната конзола. Интериорът също е спортно-луксозен, тапицерията Мерино помага за приятното усещане за класа.

Ясно е, че 530 “коня” са… си 530 “коня”. По права линия (разбирай магистрала) върви много. Бързо осъзнавате, че имате на разположение огромна мощ, моторът реве подканящо, а при приближаване на автомобил отпред, осъзнавате работата и на М спирачката (също стандарт). Тя помага седящият отдясно да не се уплаши при не така рафинирана реакция. Всичко това е пределно ясно дори още преди да се шофира.

 STOP&GO: Един акцент - адаптивните LED фарове с променливо разпределение на светлината, адаптивни светлини за завои и незаслепяващ асистент за дългите светлини BMW Selective Beam са част от серийното оборудване. Допълнително се предлагат лазерни светлини с голям обсег на дългите светлини.

BMW България

STOP&GO: Един акцент - адаптивните LED фарове с променливо разпределение на светлината, адаптивни светлини за завои и незаслепяващ асистент за дългите светлини BMW Selective Beam са част от серийното оборудване. Допълнително се предлагат лазерни светлини с голям обсег на дългите светлини.

Истинското (М) удоволствие идва в завои, по баири, където, благодарение и на двойното предаване, автомобилът се държи много неутрално, дългото му тяло много плавно и пъргаво “лапа” извивките. Иска още, въпросът тук е кой какви възможности има зад волана.

На такива терени най-силно впечатление прави 8-степенната автоматична трансмисия, която превключва винаги бързо и навреме - когато ви е нужно. Особено на режим “Sport” и ако стилът на шофиране го предразполага.

Завоите, пресечените местности или дори пистата са местата, където “осмицата” съблича изискания спортно-елегантен костюм, с който е добре приета на някой прием (поне според мен), на бизнес преговори или в ложата на “Ол Инглънд клъб” за турнира “Уимбълдън”. И слага изцяло спортно облекло, за да се поизпоти за едно кардио.

Също като хората, които през работно време събличат костюмите и отиват във фитнеса. За тази бърза трансформация заслугата е на бензиновия V8, който се справя забележително. И въобще на всичко, с което 4-вратото голямо купе разполага.

BMW 840d xDrive

А и 3-литровият 6-цилиндров дизел не се дава, подпомогнат от “мека” хибридна технология. Все пак 700 “нютона” се стоварват още при 1750-2250 об/мин и това личи. Стартът е много солиден, независимо дали от място или "летящ".

Управлението е директно, а и тук, разбира се, трансмисията поема своята част от работата на много високо ниво - така че да разполагате с тягата от 340 к.с. когато и както ви е нужно.

Усещат се и по-малките габарити. Буквата М и тук стои на много места - в екстериора, интериора и в техниката. И не само стои. Има отношение към “пърформанса”, лукса и удобствата.

 STOP&GO: BMW 8 Series coupe е разработено заедно със състезателния автомобил BMW M8 GTE.

BMW България

STOP&GO: BMW 8 Series coupe е разработено заедно със състезателния автомобил BMW M8 GTE.

Забележително е, че ако карате нормално, средният разход е като посочения в официалната информация - 6,5-6,7 л средно.

И тук, подобно на М850 Gran Coupe, разполагате с един куп системи за безопасност, камера за обратно виждане и паркиране (на 12-3-инчовия екран на информационно-развлекателната система). Много удобен и с наистина отличителни намеси е асистентът за предупреждение при смяна на лентата.

 STOP&GO: По повод 50-ата годишнина на BMW M за всички модели в 8 Series се предлага класическото лого BMW Motorsport, вместо познатата емблема на BMW. То стои на предния и задния капак, както и на главините на колелата. Напомня на използвания за пръв път през 1973 г. при състезателните автомобили символ на BMW M GmbH.

BMW България

STOP&GO: По повод 50-ата годишнина на BMW M за всички модели в 8 Series се предлага класическото лого BMW Motorsport, вместо познатата емблема на BMW. То стои на предния и задния капак, както и на главините на колелата. Напомня на използвания за пръв път през 1973 г. при състезателните автомобили символ на BMW M GmbH.

Воланът се стяга, отвръща и сякаш “подпитва” дали правите това съзнателно или недай Боже сте отклонили вниманието си (включително задрямали).

А споменатата инфотейнмънт система е толкова чувствителна, че при много ръкомахане отпред, върши работата сама, като например намалява или засилва звука на брилянтото аудио от Bowers & Wilkins. Разбира се, това може да се изключи, ако прецените, че чак толкова подпомагане не ви е нужно.

Карайки 840d - и той с xDrive, човек си мисли за всички тези неща и ги изучава, но когато трябва да направи някаква маневра, ускори и т.н., се връща на атлетичния дизел. И му става хем много приятно, хем и тъжно, че тази технология си отива. В BMW тя е на върхово равнище по всички показатели, а като потвърждение наскоро ви разказахме за един рекорд с дизел на предишната “седмица”.

Разлика се усеща при смяната, която направих аз - от 840d на M850i, но много бензинови автомобили - и по-мощни, ще имат проблеми с този дизел, който дава чудесна емоция и също е аристократ по отношение шума, който е спортен, а не с дразнещо боботене.

А по отношение на пътното поведение, всичко казано по-горе важи и тук.

На финала на нашето пътуване няма съмнение, че фейслифтът на 8 Series може да носи тежката отговорност да е своеобразен хамелеон. "Осмицата" нe е сред бестселърите и това е логично, но онези, които могат да си я позволят (и искат) ще получат всичко онова, което BMW им дава - и като престиж, и като чувство, и като “пърформанс”.

А, да повторим - на въпросния елегантен и скъп костюм, който колите в тази серия така бързо и пъргаво обличат и събличат, личи буквата М. Много отчетливо. И не е просто пришита. Тя е в чест и на един много специален юбилей.

 STOP&GO: Мекият текстилен покрив на кабриолета се отваря и затваря за 15 секунди с натискане на бутон. Фактът, че не е твърд е положителен, пести се тегло и място.

BMW България

STOP&GO: Мекият текстилен покрив на кабриолета се отваря и затваря за 15 секунди с натискане на бутон. Фактът, че не е твърд е положителен, пести се тегло и място.

Технически характеристики

BMW M850i xDrive Gran Coupe

Размери

Дължина, мм: 5082

Широчина, мм: 1932

Височина, мм: 1407

Междуосие, мм: 3023

Маса, кг: 2085

Двигател

Тип: бензинов, V-образен, 8-цилиндров, две турбини

Работен обем, куб. см: 4395

Макс. мощност, 530 к.с. при 5500 об./мин

Макс. въртящ момент, 750 Нм при 1800-4600 об/мин

Трансмисия: 8-степепенна Steptronic Sport, AWD

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 3,9

Среден разход, л/100 км: 10,7

Вредни емисии СО2, г/км: 245

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 260 900 лв.

BMW България

BMW 840d xDrive

Размери

Дължина, мм: 4851

Широчина, мм: 1902

Височина, мм: 1346

Междуосие, мм: 2822

Маса, кг: 1990

Двигател

Тип: дизел, редови 6-цилиндров, 48 волта “мек хибрид”

Работен обем, куб. см: 2993

Макс. мощност, 340 к.с. при 4400 об./мин

Макс. въртящ момент, 700 Нм при 1750-2250 об/мин

Трансмисия: 8-степепенна Steptronic, AWD

Динамика

Макс. скорост, км/ч: 250

Ускорение 0-100 км/ч, сек: 4,8

Среден разход, л/100 км: 6,5

Вредни емисии СО2, г/км: 166

Базова цена на тествания модел, лв. с ДДС: 213 400 лв.

BMW BMW 8 series BMW M850i xDrive Coupe дизел на BMW Гран купе BMW 840d Тест драйв България костюм