Hyundai проявява голяма активност в последните дни. Представи нов електрически модел - Ioniq 6, обяви планове за нов завод за е-коли в родината си…
А днес показа, че мисли и за “пърформанса” не с една, а с три новости. Те са свързани с буквата N, която отговаря именно за това в корейската марка.
Hyundai N Vision 74 и RN22e
Това на снимката горе са N Vision 74 (вляво) и RN22e, две много различни електрически концепции, създадени с цел да изследват бъдещето на електрическото спортно представяне.
N Vision 74 е с ретро стил, а RN22e споделя базата на Ioniq 6, но Hyundai не иска да го нарича Ioniq 6 N. Не и на този етап.
Първият е хибрид, но в комбинацията не участва бензинов двигател. Hyundai използва захранване от батерия с водородна горивна клетка - най-модерната, създавана някога от производител. Така N Vision 74 отдава почит не само на концепцията Pony от 1974 г. (прилича на нея - оттам е ретрото) в дизайна, но и на N 2025 Vision Gran Turismo от 2015 г.
Hyundai RN22e
Hyundai казва в официалната информация, че системите предлагат по-добра ефективност на охлаждане при това куплиране. Включването на горивна клетка също така позволява по-кратки спирания за зареждане с гориво/презареждане, при условие че можете да намерите станция за водород.
Hyundai RN22e
N Vision 74 използва два мотора само на задните колела, генерирайки повече от 680 к.с. и 900 Нм въртящ момент. Използва прецизно също така векторизиране на въртящия момент за подобрено завиване и със заредена батерия и горивна клетка. На финала се твърди, че има пробег от над 600 км.
За RN22e се казва, че е „поглед към предстоящия EV N“. Стандартният модел беше показан наскоро, а неговият дизайн е чудесна основа за нещо по-спортно в бъдеще. Концепцията е със същите 585 к.с. като Kia EV6 GT.
И за финал - Hyundai потвърди, че Ioniq 5 N излиза през 2023 г. Не каза кога и как, но и това е нещо. Не може всичко наведнъж.