К ой си е мислил, че ще „изсипе кеша”, но ще трябва да му се налага да чака месеци наред, при това не само за луксозните автомобили, а за почти всички масови модели. Но това е новата реалност, наложена от проблемите с доставките, липсата на чипове, затварянето на заводи, войната в Украйна, суровините… Но сега става ясно, че дори след решаване на повечето от тези проблеми, този начин на покупка на нов автомобил ще стане новата норма.
Днес е почти невъзможно да влезеш в шоурум и да си тръгнеш с чисто нов автомобил. Производителите преструктурираха своите обичайни практики и процеси, намалявайки наличностите в дилърствата и карайки клиентите да поръчват автомобили, след това да чакат за тях да бъдат произведени и доставени. Кога? След месеци, обикновено без точна дата.
Според автомобилният продуктов стратег Джон Бардуел, това е бъдещето на този тип търговия.
Свиквайте,” казва той за Auto News Canada. “Това няма да изчезне. По този начин Apple и Tesla станаха толкова печеливши. Може би продават малко по-малко автомобили, но по този начин печелят целия марж от всяка кола.”
Бардуел казва, че процесът на поръка и чакане е нов за автомобилната промишленост, но е обичаен в други сектори.
“Помислете какво правят хората, когато купуват жилище, какво правят, когато купуват дивани и избират дамаската - чакат,” казва той.
Президентът на Absolute Results Productions, тренировъчна и маркетинг компания в автомобилния сектор, Джеф Уилямс, казва, че автомобилните производители трябва да имат 6-месечен списък от поръчки (както го наричат, pipeline) по всяко време, за да си гарантират бъдещи продажби.
“Ако нямаш pipeline от поръчки, ти се проваляш в бъдеще,” казва Уилямс.
Този процес на продажба ще реши друг проблем на дилърите, които ще се възползват от по-малките наличности и вече няма да се нуждаят от големи шоуруми, вероятно не е толкова много персонал, а и да не забравяме, че бъдещето с онлайн продажбата на автомобили е на хоризонта.