А ко погледнем процентния ръст на новорегистрираните електрически автомобили у нас, тенденцията е силно обнадеждаваща – 82% ръст на годишна база. Проблемът е, че говорим за 4614 регистрирани електрически автомобили към 1 юли 2022 г., пише БТА, позовавайки се на статистиката на МВР.
Значително повече са хибридните автомобили –25 467, като от тях преобладават тези във вариант бензин-електричество – 21 842.
Година по-рано общият брой на изцяло електрическите леки автомобили у нас е бил 2537, а хибридите – 16 116, сочат данните на МВР. Сметките показват, че броят на изцяло електрическите леки автомобили се е увеличил с почти 82%, а на хибридите – с 58%.
Би било интересно да се види каква е разбивката между частни, фирмени и държавни, но работата на КАТ не е такава. Интересно, защото, както е известно, у нас няма субсидии за покупка на електромобили от частни лица, докато от години има такава за централната администрация, териториалните й подразделения и общинските администрации по специална инвестиционна програма на Националния доверителен екофонд (НДЕФ). До миналата година НДЕФ подпомагаше и закупуването на хибридни автомобили, но тазгодишната схема е насочена само към изцяло електрически превозни средства като отпусканите суми са между 20 000 и 40 000 лева в зависимост от модела и големината им.