Hyundai Ioniq 6 вдига нивото с пробег до 610 км, прицелва се в Tesla Model 3

Коефициентът на съпротивление е едва 0,21. Интериорът може да се използва като мобилен офис

Hyundai Ioniq 6

Hyundai

Hyundai даде почти цялата информация за новия си електромобил Ioniq 6, като за първи път показа и снимки на интериора. “Почти”, защото някои технически данни още липсват.

Вече си дадохме сметка, че той е директен конкурент на Tesla Model 3 - нещо, което Hyundai заявява открито в изявления на шефове на компанията пред агенции като Ройтерс и Automotive news. Не бяга от това - тъкмо обратното.

Екстериорът вече го видяхме и анализирахме още преди повече от две седмици. Затова - веднага към техниката. Отново - не всички данни са налице, но поне имаме повечето.

Ioniq 6 поддържа 400V и 800V зареждане, което е забележително, тъй като технологията с 800V до голяма степен се използва за премиум EV все още. Компанията отбеляза, че бързото зарядно устройство с мощност 350 киловата ще позволи на автомобила да бъде захранен от 10 до 80% само за 18 минути.

Hyundai

Тук максималната мощност ще е около 218 к.с. (не е посочена). Посочена е средната консумация - около 14 кВч/100 км по WLTP. Това обещава да направи Ioniq 6 един от най-енергийно ефективните електромобили на пазара.

Клиентите имат на разположение и вариант с по-голяма батерия - 77,4 кВч. Тук пробегът ще е до 610 км по WLTP - приблизитeлно със 100 км (30 процента) повече спрямо Ioniq 5. Това се дължи на различни фактори, включително подобряване ефективността, както и нисък коефициент на съпротивление от едва 0,21.

Използваме една и съща химия на клетките, но увеличихме максимално количеството батерии за всеки пакет, повишавайки значително енергийната плътност“, каза Ким Йонг Уа, изпълнителен вицепрезидент на Hyundai пред Ройтерс.

Именно той потвърждава целта - новакът се изправя срещу бестселъра на Tesla.

Hyundai

С тази батерия (от SK On и LG като доставчици за модела) Ioniq 6 ще е със задно задвижване и двойно предаване, като ще има вариант с два електромотора, генериращи комбинирана мощност от 325 к.с., 605 Нм  максимален въртящ момент. Ускорението до “стотака” ще отнема 5,1 секунди.

А нестандартният дизайн продължава и в интерора, където виждаме табло в „мебелен стил“. Личи дисплей, който се състои от 12-инчов цифров инструментален панел и съответстващ 12-инчов такъв за информационно-развлекателната система.

Hyundai

Последният включва съвместимост с Android Auto и Apple CarPlay, както и „картографиране на радиуса на пътуване в реално време“, предвид на текущотото състояние на батерията. Последното не е единствената удобна функция, тъй като навигацията ще помогне да намерите най-добрия маршрут, както и станции за зареждане по пътя.

Осветлението заема централно място. Ioniq 6 разполага с прозрачни акценти, които позволяват да се наслаждавате на различни цветове. Това придава на автомобила атмосфера като в клуб, а системата Dual Color Ambient Lighting предлага шест предварително избрани теми, както и 64 различни цвята. Моделът може да се похвали и с функция Speed ​​Sync Lighting, която увеличава яркостта на вътрешното осветление, колкото по-бързо се движите.

Ioniq 6 е оборудван със специални седалки, които са приблизително с 30 процента по-тънки от използваните в конвенционалните модели. Те обещават да увеличат пространството за пътниците, без да жертват комфорта.

Клиентите могат да изберат и седалки Relaxation Comfort, които автоматично се настройват в идеалната позиция за бърза почивка или малко по-продължителна дрямка, докато чакате автомобилът ви да се презареди например.

Седалките са от рециклиран плат или екологично обработена кожа. Към тях се присъединява таван от био плат и тапицерии от рециклирани риболовни мрежи.

Други акценти включват аудиосистема Bose с осем високоговорителя и четири интерактивни пикселни светлини на волана. Клиентите ще намерят и система за подобряване на саунда, която осигурява „звук, подобен на космически кораб“, който варира в зависимост от вашето шофиране.

Hyundai

Hyundai обяснява, че колата може да се използва като мобилен офис - за нещо повече от каране и придвижване. Централната конзола позволява да се включи лаптоп и да бъде поставен сигурно и удобно там. Компанията също така показа „интелигентна маса“, която може да бъде оборудвана, за да спомогне за “офисната” употреба.

Производството на автомобила стартира наесен. Очаква се продажбите да са възможни от началото 2023 г. Не се посочват конкретни срокове за Европа. По информация Ройтерс цената в Южна Корея ще тръгне от 42 хиляди долара.

Ioniq 6 е сред 31 EV, които Hyundai Motor Group - включително Kia и Genesis, планира да лансира до 2030 г., за да осигури прогнозираните 12% пазара на електромобили в света. Корейският гигант сега е №2 в света - след Tesla. Тук си идваме на увода с противопоставянето на Ionic 6 директно на Model 3.

Hyundai

Hyundai Hyundai Ioniq 6 Ioniq 6 Tesla Model 3 пробег през зимата Южна Корея