Д нес кросоувърите са автомобилите, към които са отправени погледите на всички компании и клиенти. Но инбрийдингът (близкородствено размножаване) започна в началото на 90-те години, когато това бе определено за кощунство (както е и по принцип в животинското царство). Тогава започнаха първите опити за съчетаване на качествата на няколко типа автомобили в един. В нашия конкретен случай: на комби с всъдеход. На тях се гледаше с недоверие и насмешка, но т. нар. „паркетници” постлаха пътя за сегашния бум на SUV продажбите. А този, който наистина прокара пътеката, бе Toyota RAV4.
Колегите и конкурентите от Страната на изгряващото слънце, дизайнерите и инженерите на Honda, решиха да дадат своя принос и представиха CR-V. Разликата бе, че оригиналът от 1995 г. бе с цели 40 см по-дълъг от RAV4, а това означава много повече вътрешно пространство. И така стигаме до първото и много голямо предимство на модела: вътрешният обем. В CR-V могат да се возят петима, а в салона има много възможности за съхранение на различни вещи, има масичка между предните седалки, специални поставки за чаши в задните врати, две жабки и т.н.
Като всеки японски автомобил, всичко е много просто, направено е елементарно, здраво и единственото предназначение е да върши работа. Вътре всичко е много опростено, за да се улесни боравенето с уредите. Филип не препоръчва кожения салон, защото се напуква.
Отварянето на багажника е много функционално: врата е разделена на две части, като на горната се отваря и стъклото чрез ел. бутон. Товарите всички необходимо за къмпинг или риболовен излет, а ако ви дойдат на гости и караваната се напълни, може съвсем спокойно да сгънете задните седалки и да се опънете в багажника. Има достатъчно място, прозорецът се отваря, а за по-дългите – и долната част на вратата на багажника, за да си опънете краката. Ако имате дамска компания, опъвате се и през големия шибедах се любувате на звездите. Например.
И най-готината изненада: освен, че има място за газовата уредба и резервна гума, има и масичка. Опъвате я и партито сред природата може да започне.
Скъпи любители на нафтата, има само един мотор. Оригиналът е 2,0-литров със 128 к.с., докато при фейслифта на модела от 1999 г., който ви представяме, мощността му отива вече на 147 к.с.
Системата за задвижване на четирите колела е Haldex, твърди Филип. Но не точно. От 1995 до 2012 г. задвижването е посредством системата DPS (Dual Pump System – система с две помпи). Тя е разположена в корпуса на задния диференциал. При нормални пътни условия автомобилът е задвижван от предните колела. В зависимост от предавания към предните колела въртящ момент и от пътните условия обаче системата може да прехвърли необходимия въртящ момент и към задния мост, без да има нужда водачът да предприема някакви действия. Освен това, при задействане на спирачките системата DPS преустановява предаването на въртящ момент към задния мост. Това позволява правилното функциониране на антиблокиращата спирачна система. Когато предните колела нямат необходимото сцепление, възниква буксуване. Валът на предната маслена помпа започва да се върти с по-високи обороти, отколкото на задната. Това създава налягане в системата, което чрез буталото задейства многодисковия, работещ в масло съединител и предава част от въртящия момент към задния мост. Когато сцеплението се възстанови, задвижващ става само предният мост.
Два основни проблема: като всяко Honda, и тази гние. Затова внимавате да няма ръжда. Другото важно е да прегледате задния диференциал и по-специално – да е обслужен с оригинално масло от Honda.
Имате ли нужда от надежден и функционален автомобил, това е Honda CR-V.
Четете още:
Ангел-хранителят на Opel спасява животи и в България
Полицейска униформа за Ford Mustang V8
Известни са финалистите в конкурса „Автомобил на годината в Европа”