И стината за А3, да не се сърдят феновете на Audi, е, че е леко пораснал Golf. В действителност това си е чист Golf, но малко по-модерен. Така твърди Филип от bri4ka.com. Но да не забравяме едно нещо: никога Skoda няма да стане Seat, Seat няма да стане VW, а VW няма да стане Audi.
В случая Филип представя дизелов 2,0 TDI S Line. Не си пада много по дизелите, а стане ли въпрос за VAG Group, хубави дизели достатъчно. НО, но трябва да знаете точно кои дизели са хубави. Много е важно да видите номера на двигателя. В кравя на номера има букви (до 2007 г., след това ги премахват и няма проблеми). Видите ли след номера буква А, Филип препоръчва да бягате далеч от този дизел. В конкретния случай има буквата В, което е малко по-добре, но пак трябва да се има едно на ум. Бял дим от ауспуха? Бягате като Дявол от тамян, защото този пушек не е на нищо добро. Общо взето по-ранните помпа-дюза дизели дават проблеми с турбокомпресора и гарнитурата на главата. От май 2008 г. 2,0-литровият дизел става common rail. Много надежден е 1,9 TDI, който през 2009 г. бе заменен от 1,6-литров мотор. Никак не лош вариант е бензиновият 1,4 TSI със 125 к.с.
Ръждата не е проблем за купето на Audi A3, но все пак е добре да бъдат проверени обичайните места, където по презумпция е възможна появата на ръжда: долните части на вратите, задният капак, ръбовете на калниците, моторният отсек.
От самото начало Филип влезе с бутонките напред, констатирайки това, което е ясно на всички: Audi A3 е по-луксозен Golf. Интериорът е този, където двата модела се различават съществено, а в този конкретен случай S Line предлага черен кожен салон и малко глезотийки. В моделите след фейслифта има повече хромова декорация. Готина екстра е стъкленият покрив, но той не може да неутрализира най-големия дефект на интериора: малкото място в областта на краката на задния ред седалки. Отзад ще трябва да се задоволявате само със стъкления покрив.
Практичен спортен автомобил? Това е „Убиецът на поршета” Nissan GT-R
Търсите евтина, малка и просторна кола на старо? Вижте Nissan Micra
Много, ама много трябва да се внимава със скоростната кутия. Шестстепенната „ръчка” е супер, икономична е, готино се кара. Автоматикът също е супер, обаче трябва добре да помислите, защото един ремонт на този автомат може да излезе много солено. Освен това, тази конкретна версия няма как да падне под 9 л/100 км в града, което дори е оптимистично.
Автомобилите от първите години на модела са доста твърди и на някой това може да не му хареса. S Line определено няма да вози меко. Ако търсите по-комфортна возия, може да обмислите варианта за ниво на оборудване Ambiente.
За какво да внимавате: скоростна кутия, турбина, дюзи, както и буквите А, В и С след номера върху блока на двигателя. Видите ли ги – по-далече.
Четете още:
Високо напрежение в студио Vilner: Tesla Model X P90D
Над 10% от двойките са били заплашени от раздяла, причинена от стила на шофиране
През 2040 г. продажбите на електромобили ще са 35% от общите