П оявата на всеки нов модел е съпроводена на първо място с изтъкване на диетата, на която е бил подложен той. И тук случаят не е по-различен, но този път той е фрапантен, защото новият Suzuki Swift е отслабнал с колосалните 120 кг! Базовата версия тежи само 840 кг, което означава, че загубата на килограми се равнява на 12,5% спрямо предходния модел. Колко килограма е загубила новата Серия 5 на BMW? Точно 6,1% (1540 кг).
И така: в основата на Swift лежи платформата Heartect, която вече дебютира с Baleno. В състава й е увеличен делът на високоякостни стомани, които допринасят за здравината, но и за олекотяването на модела. Така дори хибридният Swift тежи под тон – 970 кг. Японците са пестили килограми дори и от резервоара, чийто обем е намалял от 42 на 37 кг.
Swift е един от стълбовете на Suzuki на световния пазар, поради което моделът е съхранил своите главни отличителни черти: характерните светлини, С-колоната, високата линия на стъклата и характерният покрив. Японците твърдят, че е запазена и отличителната возия на модела. Макар шасито да не е променено принципно (McPherson отпред и полузависимо окачване отзад), геометрията и твърдостта са променени, като целта е да бъде гарантирано още повече удоволствие от управлението.
Интересното е, че вече няма да се предлага 3-врата версия, но пък при 5-вратата версия задните дръжки на вратите са маскирани в самите колонки на вратата, като от далеч дават илюзията за 3-врат модел. Междуосието на модела е увеличено с 20 мм (до 2350 мм), като дължината и височината са намалели с 10 мм спрямо предходния модел (дължина 3840 мм).
В салона липсват изненади, конфигурацията вече е позната, като централната конзола е завъртяна на 5 градуса към водача. Централният дисплей е с диаметър 4,2 инча, а мултимедийната система поддържа Apple CarPlay и Android Auto.
В списъка на допълнителното оборудване фигурира камера за 360-градусов обзор, старт/стоп бутон, навигация, както и комплект от системи за активна безопасност.
Три са двигателите на новия Swift в Япония. Базовата версия е модернизиран 1,2-литров атмосферен мотор с 91 к.с. и 118 Нм. Хибридният Swift се подпомага от скромен електромотор, чието главно достойнство не са конските сили (3,1), а допълнителният въртящ момент от 50 Нм. Бензиновите версии ще се предлагат с механична или вариаторна трансмисия, а хибридът само с вариатор, но пък с него може да си поръчате и 4х4 задвижване.
Третият двигател е 3-цилитврод турбо мотор 1.0 Boosterjet (102 к.с., 150 Нм), работещ с 6-степенна автоматична трансмисия.
Продажбите на Swift в Япония започват на 4 януари, като цената на модела в страната ще е в диапазона $11 400 – 15 700. Европейската премиера на модела ще се състои по време на автомобилния салон в Женева в началото на март.
Четете още:
VW Golf R вече с 310 к.с. и ускорение до 100 км/ч за 4,6 секунди