П реди седмица Филип представи най-евтиното и достъпно предложение в гамата на японците - Nissan Micra. Сега отива в другата крайност, връщайки ни назад към корените, но не на Макс и Игор Кавалера (Return to Roots), а на един от най-титулуваните спортни автомобили в историята на автомобила – GT-R.
Удивително е как три главни букви и едно тире могат да повлияят на пулса и работата на сърцето в човешкия организъм. Убедихме се в това лично преди няколко седмици, когато ние ви представихме най-новата модификация на Nissan GT-R, моделна година 2017, която карахме на писта. Сега заставаме по средата, за да ви представим плюсовете и минусите на „Годзила” след първия фейслифт на модела.
Защо изборът ни се спира на Nissan GT-R като идеалното решение за супер спортен автомобил на старо? Първо, защото вместо да си купите едно Porsche, един SLR или един McLaren, може да си купите два GT-R. А в подкрепа на този отговор може да се дадат още няколко риторични въпроса. Да сте видели Porsche или McLaren през зимата? Да сте видели McLaren, или която и да е друга екзотика, предлагаща багажник? Е, Nissan GT-R има багажник, може да се кара през зимата и струва поне два пъти по-малко от споменатите коли. И за разлика от тях, може да я карате на писта, но може да я карате и всеки делничен ден на път за офиса. Именно по това GT-R се различава от всичко друго в клуб „300 км/ч”.
Другото отличително е адската машина под предния капак, която е същинско произведение на изкуството с две турбини. Мощността на 3,8-литровия V6 двигател варира от 460 до 600 к.с. (NISMO). При последната модификация мощността е увеличена с 20 к.с. за моделната 2017 година и сега възлиза на 570 к.с. при 6800 об./мин.
Моделът разчита на този двигател, който японците не спират да развиват през годините. Специалистите, които могат да правят двигателя, в момента са петима. В предната част на всеки двигател се поставя алуминиева пластина, обозначаваща името на TAKUMI механика, който е сглобил конкретния двигател.
Ако имате излишни едни 50 до 100 000 лв., може спокойно да минете границата от 1000 к.с., ако закарате GT-R в подходящото тунинг ателие.
Другото голямо предимство на GT-R, което го отличава от останалите конкуренти в класа, е интериорът. Всички казват, че е двуместен. Но той не е двуместен, а е четириместен! Филип е висок 1,90 м, но въпреки това може да седне на задната седалка. Да, не му е удобно, но в случай на нужда там ще може да седне човек. Нещо повече, багажникът му също е огромен за този клас, като в него също може да влезе човек, ако използваме този способ за мерило. Интересното е, че за волана, който се регулира в дълбочина и височина, а захванато цялото приборно табло. На централния дисплей може да следите цялата информация, свързана с движението по писта или в града. Нещо повече, може да избираш и да настройваш различни параметри, което в този автомобил е абсолютно задължително.
Седалките са супер удобни, а практичността е типичната за японски автомобил. Доскоро GT-R търпеше критики за качеството на материалите в интериора. Доскоро, защото в GT-R 2017 това е минало, но моделът, който виждате, е с доста „дървени” пластмаси.
Другият проблем на оригинала от 2007 г. бе скоростната кутия. Затова, ако някой реши да си купи модела на старо, трябва да вземе GT-R след фейслифта. Скоростната кутия вече е станала по-плавна, макар все още от нея да се чува прещракване при смяна на предавките, което не бива да ви шокира.
Важно е да знаете едно: не изключвайте стабилизиращите системи, за да се правите на мъж. Карах Nissan GT-R 2017 на писта в Сърбия (включително на дъжд) и мога да потвърдя, че това е изключително стабилен автомобил, много прощаващ грешките на водача. Но не се залъгвайте, за да се управлява с изключени системи за сигурност се изискват много умения, които повечето от нас нямат.
Наслаждавайте се на Nissan GT-R, но без да демонстрирате пилотски умения, защото GT-R е стабилен, но никой автомобил не може да превъзмогне законите на физиката.
Четете още:
Audi премахва конвейра, прави революция в автомобилното производство
Nio EP9 е с мощност един мегават или 1360 к.с.
Докъде стигна BMW след 30-годишно развитие на xDrive (тест драйв)