Ferrari откри нов свят, Dacia навлезе в дълбоки води, значими събития за Ford и Stellantis

Изпращаме седмица с исторически премиери и новини в автомобилния свят

,
колаж 18 09 2022 new

CarMarket.bg

И зминаващата седмица в автомобилния бизнес ще се запомни за цялата година заради премиерите, които предложи. Можем клаширано да я наречем историческа - заради тяхната значимост сега и занапред.

Започваме от Ferrari с историческия Purosangue - първи в много отношения за Маранело. 4-местен, с 4 врати, с двигател, който не е нов, но е част от великата традиция на марката - V12…

Много бързо дойде новината, че Ferrari спира заявките за следващата година, защото вече достига 3000 - дори повече от планираното, а не иска той да е масов. Базовата цена от 390 000 евро не стряска богаташите и това не е новина.

И, още нещо - само не го наричате SUV, във Ferrari са докачливи на тази тема.

Нека останем на вълни скъпи и ексклузивни автомобили - дори в по-голяма степен. Pagani Utopia. За мнозина ще остане утопия, малцина са избраните за тази хипермашина, но такъв е животът.

Новият Ford Mustang не е утопия, но е исторически. Седмата генерация на щатското пони почти сигурно е последната с двигател с вътрешно горене. Е, този предизвестен край идва вълнуващо, забавно и достойно.

Дизайнът е променен консервативно (и по-добре), но има някои интересни технически въведения като възможността да го форсирате чрез дистанционното управление, докато стоите острани.

На изложението в Детройт, което ще продължи и през следващата седмица, Stellantis - един от големите конкуренти на Ford, показва своите нови предложения за “масъл” емоции (най-вече чрез Dodge), но нас ни интересуват преди всичко европейските.

Ето нещо интересно - Opel връща абревиатурата GSe като суббранд. Някога това означаваше Grand Sport Einspritzung (Grand Sport Injection) и грееше на легенди като Commodore GS/E и Monza GSE. Коли със спортно предназначение.

Сега буквата е ще отговаря за друго и ще означава electric. Grand Sport Electric - първите му представители ще видим през 2024 г.

А гамата на Peugeot 308 вече може да се похвали с напълно електрическите варианти на 308 хечбек и 308 SW. Марката ни ги показва сега, а на пазара ще ги видим в средата на 2023 г. - с по едно Е пред имената.

Dacia също отвори нова страница в историята си с концептуалното бъги Manifesto. Моделът няма да бъде произвеждан (не малко автомобилни фенове в социалните мрежи съжалиха за това), той е демонстрационна площадка за потенциала на марката, за ангажимента й към околната среда, както посочи тя.

Офроудърът представя визията на румънската компания да застане до клиентите си, които стават все по-запалени по заниманията на открито.

Излезте на открито - докато е още топло и слънчево. Пък и да не е - вчерашният дъжд не развали второто издание на “Есенен авто-ретро салон и парад”, на който видяхме класики, благодарение на които обичаме колите толкова много.

обзор на седмицата Ferrari Purosangue Ford Mustang Pagani Utopia Dacia Manifesto Opel Stellantis