Д нес празнуват Вяра, Надежда, Любов и майка им София. Бъдете здрави и честити. Към именниците се присъединява и столицата ни, а част от културния календар по случай Деня на София бе второто издание на “Есенен авто-ретро салон и парад”.
Дъждът се оказа фактор, но в никой случай не успя да развали настроението на огромната тълпа зрители, която се бе събрала да разгледа някои уникални екземпляри от историята на автомобила, да се върне назад към соца с „Лада”, „Москвич” и „Волга”, да види част от членовете на BMW Club Bulgaria, на клуба на „вагаджиити”, да види редица екземпляри на Mercedes и Porsche.
Есенен авто-ретро салон и парад
Организатор е Софийският авто-ретро клуб (САРК), а в дъното на всичко е и познатият като Чичо Искрен в средите. Ретро салонът завърши с ретро обиколката на всички участници по маршрута ул. “Раковски”, бул. „Патриарх Евтимий“, бул. „Витоша“, бул. „Арсеналски“ и бул. „Черни връх“ до хотел „Маринела”.
Освен ретро автомобили (над 30 години без тунинг и ръжда по тях), столичани се полюбуваха на красотите от Maserati MC20 и Ferrari 812 Superfast от „Ауто Италия”, както и част от тупалките на Overdrive, акцентът сред които бе бруталният Mercedes-AMG GT Black Series.
Mercedes-Benz 600 W100 Pullman Landaulet
Със сигурност сред акцентите бе Mercedes-Benz 600 W100 Pullman Landaulet (1 от 26 произведени), собственост на НСО. На службата за охрана е и ЗИЛ 115 (4104) от 1983 г.
BMW 2002 ti
Лично за мен един от най-атрактивните автомобили бе това BMW 2002 ti от 1974 г., уникален за времето си модел, както и този изключително поддържан екземпляр. А цветът! На него и Хълк би завидял.
Packard Clipper
Голяма част от експонатите ме върнаха в епохата на социализма, тогава, когато да караш черна „Волга” значеше само едно: висш партиен деец. А на следващите две снимки може да видите колко „изобретателни” са били руските лидери на автомобилната промишленост.
Волга
На първата снимка виждате Packard Clipper от 1955 г., а на втората „Волга”. Десетина разлики има, но не повече.
Clenet I
Това е Clenet I от 1977 г. (№22 от 250 произведени) на калифорнийската Clеnet Coachworks. Този модел е представител на т. нар. неокласика – копия на модели от 30-те години, но с модерно задвижване.
Cadillac Eldorado
„Elvis has left the building” е фраза, с която конферансиетата са завършвали концертите на Краля. Ако не сте гледали „Елвис”, моят съвет е да го направите. Филмът е страхотен, двамата главни актьори уникални. А това е Cadillac Eldorado (1955 г.), който ме върна към славните години на рока, любимата марка на Елвис.
Без съмнение две от звездите днес. За мен McLaren SLR е и винаги остане един от най-красивите суперавтомобили. До него бе подроден строго охраняваният Messerschmitt KR200 (Kabinenroler).
Редът бе въдворяван от родната МИЛИЦИЯ.