Край на чакането. Това е първият SUV на Ferrari, 4 места, 4 врати, V12, 725 к.с.

Цената започва от 400 хиляди евро, много по-висока е от тази на преките конкуренти

,
Ferrari Purosangue

, Ferrari

Ferrari Purosangue

Е дна от най-значимите автомобилни премиери не само за тази година, а и за последните няколко, е пред нас - Ferrari Purosangue.

Това е първият SUV на италианската марка, първият с 4 врати и първият с 4 места - реални, а не 2+2. За онези, които нямат търпение - той е с атмосферен двигател V12 (както стана ясно още пролетта), 725 к.с., 3,3 сек. от място до 100 км/ч, 310 км/ч макс. скорост, двойно предаване.

Цената стартира от малко под 400 хиляди евро.

Трябва да започнем оттам обаче, че Ferrari не го определя като SUV:

Не го наричаме SUV. Дума да не става за SUV”, категоричен е президентът на Ferrari Бенедето Виня.

Това не са случайно подхвърлени думи, подвластни на маркетинга за модела. От една страна италианците искат да разграничат дългоочаквания Purosangue, да го направят уникален, единствен по рода си.

Ferrari

Гледайки автомобила си даваме сметка, че Виня има известно право. Макар и пропорциите да говорят за SUV, той не е типичен представител на тази вече суперпредпочитана категория.

Никак не е било лесно на дизайнерите, цялостната концепция за “SUV не SUV” показва защо на марката отне толкова време да го направи. Екстериорът силно напомня на Roma, със заемки от други модели.

Това си е един повдигнат спортен автомобил с големи гуми и по-голяма каросерия, която е купеобразна. Кросоувър? Виня сигурно ще възрази и на този универсален израз, но след като изяснихме, че е много различен, за по-лесно ще го наричаме така.

 Вратите се отварят по този начин. За задните има специален трик - на С колоните. Начинът остава скрит на пръв поглед.

Ferrari

Вратите се отварят по този начин. За задните има специален трик - на С колоните. Начинът остава скрит на пръв поглед.

В тази връзка - 4 места, не 5. Дълги бази, трети ред, 7 места - такива неща няма. Не можете да го регистрирате като товарен и да си вземете ДДС-то.

Purosangue е дълъг 4973 мм, широк - 2028 мм, висок - 1589 мм. Като изключим широчината, Lamborghini Urus е по-голям. Клиренсът е 185 мм.

За двигателя стана дума - обещанието е спазено (не че сме се съмнявали) - V12, 6,5-литров, от който са извадени 725 к.с. при 7750 оборота, така Purosangue става най-мощният сред конкуренцията, в която, освен Urus, слагаме още Aston Martin DBX707, Bentley Bentaya и донякъде Porsche Cayenne GT.

Ferrari

Максималният въртящ момент е 716 Нм. Мощността се предава чрез 8-степенна трансмисия с два съединителя и е разпределена в съотношение 49:51 преден-заден мост.

Двойното предаване идва със съответните подпомагащи системи, някои от които не са нови за Ferrari. Нова е тази срещу преобръщане. Очакването е електронно контролирано с Multimatic за амортисьорите, като променя настройките спрямо трасето - дали сте по прав път и ускорявате, или теренът е пресечен. Просветът остава непроменен.

В бъдеще ще има хибридни версии, въпросът е дали с 6- (296 GTB) или 8-цилиндров двигател (SF90 Stradale), но решение за това предстои да се вземе, казва Ferrari. За което помага платформата на модела, направена от нулата и подходяща и за хибридно задвижване.

Имате на разположение 487 литра багажник - най-големият в историята на Ferrari - с над 160 л повече от досегашното най-високо постижение.

Ferrari

Ferrari

Навигацията и информационно-развлекателната система са собствена разработка, не от онези, които се свързват с Apple и Android. Интероирът не прави компромиси - типичен за Ferrari. И нещо, което прави много приятно впечатление - няма поставен екран (таблет) по средата на таблото. Почти всички съвременни коли си приличат по това. Такъв има (и той не е таблет) вдясно.

Ferrari разчита да продава по около 2500 броя годишно. Лесно можем да прогнозираме, че интересът ще е за повече - дори при цитираната в началото цена. Като стана дума за конкуренция, той е най-скъп, при това в някои случаи почти двойно отгоре. Нормално.

Истински спортна кола, казва Ferrari. Както и да определяме Purosangue, не можем да не се съгласим с това.

Ferrari

Маранело кросоувър SUV Ferrari Purosangue Ferrari