Pagani Utopia е утопичен хиперавтомобил с механична скоростна кутия

„Ръчка”, над 850 "коня” и задно предаване! Това е мечта за всеки автомобилен маниак, но ще е достъпна само за онези, които могат да отделят 2 млн. евро от закуските си

Пламен Георгиев,
Pagani Utopia

, Pagani

Pagani Utopia

Х орацио Пагани ни пренася в утопичния свят на хиперавтомобилите с наследника на Huayra. Името му пасва идеално: мощният 864 к.с. Utopia се предлага с т. нар. „gated” 7-степенна механична скоростна кутия!

Макар дизайнът да е наистина впечатляващ, именно трансмисията е един от основните акценти в тази красота. Същото се отнася и за хромираният скоростен лост, който буквално изглежда като произведение на изкуството, каквито са и повечето други детайли в автомобила, който преди бе познат като С10, а сега носи името Utopia.

Pagani

Zonda също да бе с механична скоростна кутия, но 6-степенна, Huyara мина на 7-степенна секвенциална трансмисия с планки на волана. Но за Utopia милионерите ще получат най-доброто от двата свята, като те ще имат възможността да избират между механична или автоматизирана трансмисии с един съединител. Тази с два съединителя е отхвърлена заради пестене на килограми. Резултатът е, че Utopia тежи едва 1280 кг, което е с почти 70 кг по-малко от Huyara.

Тези трансмисии са „вързани” към битурбо 6,0-литров V12 от Mercedes-AMG, който генерира 864 к.с. и 1100 Нм въртящ момент, наличен в диапазона 2800-5900 об./мин. Към момента Pagani не разкриват никакви динамични параметри за своето творение, но Utopia отговаря на всички световни регулации за вредните емисии.

Pagani

А какво да се каже за дизайна! Със сигурност Utopia може да се определи като един от най-красивите и изящни хиперавтомобили. Тук общите форми са познати от наследниците, но отново детайлите и елементите придават онова изящество, за което ще бъдат плащани 2,17 млн. евро.

Pagani

Иначе дизайнерският екип е работил шест години, за да изпипа до съвършенство всеки от тях. А като говорим за детайли, достатъчно е да погледнем четирите ауспуха, които напомнят цевите на космическа ракета! Формата на стоповете е вдъхновена от турбините на реактивен самолет…

Pagani

Още по-голямо внимание към детайла е отделено на интериора, макар общата конфигурация да е позната от предшественика. Интересно е, че тук е премахнат големият централен дисплей от Huayra, чиято роля сега се изпълнява от голям дигитален дисплей между скоростомера и оборотомера, докато на предишното му място са позиционирани седем кръгли уреда и регулатора.

Pagani

Макар скрити под красивите външни панели на купето, компонентите на окачването също са си произведение на изкуството. Говорим за ковани алуминиеви А-рамена с pushrod пружини и амортисьори, които Pagani описва като „полуактивни”, способни да понесат атаките на бордюрите в шиканите. На пътя твърдостта може да се намали чрез различните режими за настройката им.

Работата им към пътя се пренася посредством ковани алуминиеви джанти APP Tech. Върху 21-инчовите предни 22-инчовите задни „валяци” са поставени гуми Pirelli P Zero Corsa. Предлагат се дори зимни гуми (Pirelli SottoZero), но шофирането на кола с над 850 „коня” върху задните гуми през зимата да не е добра идея.

Pagani Хорацио Пагани Pagani Utopia