Доклад твърди, че водородът има сериозно бъдеще и ключова роля

Пламен Георгиев,
defaultimg

netinfo

П рез януари 2017 г. пет автомобилни компании (Toyota, BMW, Honda, Mercedes-Benz и Hyundai), съвместно с промишлени партньори (Air Liquide, Alstom, Anglo American, ENGIE, Kawasaki, Royal Dutch Shell, The Linde Group, Total), създадоха Водороден съвет (Hydrogen Council). Учредяването му бе обявено на Икономическия форум в Давос. Преди дни в Бон, на Международната конференция по въпросите за глобалния климат, Водородният съвет направи достояние свое изследване, посветено на ролята на водорода в енергетиката на бъдещето.

През 2050 г. водородът може да съставлява 18% от общото потребление на енергия в света. Това предполага, че значителна част от транспорта може да премине на водород. Според данните от проучването, годишното търсене на водород към 2050 г. ще нарасне десет пъти, достигайки до 80 ексаджаула (EJ). При изгарянето на един килограм водород се отделят 141 мегаджаула (MJ) топлина, следователно става въпрос за около 570 млн. тона годишно от този газ.

Изследването твърди, че още през 2030 г. на водород може да вървят около 10-15 млн. автомобила и 500 000 камиона. А към 2050 г. преходът на такова гориво ще помогне за намаляване на годишното отделяне на СО2 с около шест гигатона (6 млрд. тона) спрямо сегашните нива. Това би обезпечило около 20% от съкращението, което е необходимо, за да се постигне целта от понижаване на годишната световна температура с 2 градуса по Целзий.

За да може да се достигне до тези нива за въвеждане на водородните превозни средства в световния автопарк (като тук далеч не става въпрос само за автомобили), годишните инвестиции трябва да възлизат на около $20-25 млрд., а до 2030 г. общата сума трябва да е около $280 млрд. Това, между другото, не е толкова много на фона на световните инвестиции в топлинно-енергийната сфера, които се равняват на $1,7 трилиона годишно.

Тук ще добавим и фактът, че съвкупният доход на фирмите, участващи във Водородния съвет, се равнява на 1,5 трилиона евро, което превишава държавния бюджет на Германия или Япония. Това са страните, заемащи съответно четвърто и трето място по този параметър в света. Споменатите в началото компании дават работа на над 2 млн. човека. Затова темата за водорода може да окаже сериозно влияние не само върху автомобилната промишленост, но и върху цялата световна енергетика.

Още новини може да откриете на нашата Facebook страница ТУК

Българин прави дизайна на суперколи (ВИДЕО)

Когато законът важи за всички: глоба, отнемане на книжката и затвор за милиардерка

TUV е готов с рейтинга си за най-безпроблемни и най-чупливи автомобили

Източник на статията: Vesti.bg

Hydrogen Council Водороден съвет Toyota Mirai водородни автомобили водород